Jeg har nu gennem ca 4 år kørt skadesfri i egenbil og er blevet godt træt af at GF-Forsikring sætter min police op hvert år(nu 12.400 kr årligt) trods min skadesfri kørsel.
Jeg har snakket med alka og de mener at de kan gøre det billigere, til ca 9800 kr årligt før "respekt for fart" kursus, hvilket vil få den ned i 6400kr årligt for ansvar og kasko.
Har i nogle forslag på andre forsikringsselvskaber der også har et prislejde hvor man kan være med?
Rasmussen Assurance, som forsikrer gennem Lloyds. Jeg fatter ikke at de gang på gang bliver forbigået i diverse undersøgelser om billige bilforsikringer, når de nu engang altid har været de ultimativt billigste, medmindre man er elitebillist på 30. år og kører en gammel lortespand eller har en eller anden obskur stilling så man kan drage nytte af en eller anden foreningsaftalehalløjdippedut. I så fald kan de andre selskaber godt følge med :)
Men for andre dødelige vil jeg til hver en tid anbefale Rasmussen.
Så må du være meget speciel, eftersom jeg slap med lige i omegnen af 10k da jeg i sin tid startede. Og ja, det var med hele pakken - dog med en lettere brugt bil. Du kan evt. ringe til dem og høre hvad prisen bliver hvis du kaster en indbo + diverse oveni.. jeg er ret sikker på de kan konkurrere.
Edit: de 10k skal ses i forhold til at det bedste tilbud jeg ellers havde fået dengang, lød på 16k.
tjekkede på deres hjemmeside ang pris, og jeg er ikke interesseret i at rykke mine andre forsikringer da jeg er tilfreds med mit nuværende forsikringsselvskab på det punkt.
Jeg fandt prisen på deres hjemmeside ud fra en Opel Vectra årgang 1997 med et max kmforbrug på 20.000
Nu er det jo så sørgeligt i danmark at hvis man ikke samler sine forsikringer hos et selskab skal man give kassen for at forsikre sin bil. Har selv været hele møllen igennem flere gange. Og er nu endelig blevet elitebillist og er derfor begyndt og fokusere på hvad mit hus osv koster at forsikre. Men flyt det hele et par gange over et par år og så er du nået rigtigt langt med din pris.
Skal så siges med det samme at jeg godt kan forstå dem med deres priser på biler. Det er trodsalt den forsikring der bliver brugt mest af alle vil jeg tro. Det er ihvertfald den jeg har brugt mest og fået flest penge af. Men det er bare et udtryk mine holdninger til forsikringer og mine erfaringer.
Jeg vil gå så langt at sige at det er lige så diskriminerende grundet alder som det at skældne mellem folk grundet race.
Det er vel iorden at man skælder folk efter erfaring, men så stor forskel er helt uretfærdigt. Det er som at tage alle "unge" over én kam. Helt uretfærdigt.
Som at stjæle slik fra børn efter min mening - og forsikringselvskaberne har åbenbart smag for sukker!