Vi har nogle varer som vi jævnligt sender til Norge. Varerne er belagt med 0% told, så det er jo rart.
Engang imellem er der en vare, der går retur fra en kunde. Og når det sker, så opkræver Bring altid en stort toldhåndteringsgebyr pr. returvare.
Nogle gange er det en vare, der fx. er gået i stykker, hvorfor modtageren nægter modtagelse. Andre gange glemmer kunden at afhente den.
Er der nogen som helst måde at undgå disse toldhåndteringsgebyrer, når man er importregistreret som virksomhed? Vi syntes nemlig ikke, at vi får nogle regninger fra andre speditører rundt omkring i verden (fx. når vi bestiller dele fra USA, Asien osv).
Mvh
Malthe
Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.
Er der nogen som helst måde at undgå disse toldhåndteringsgebyrer, når man er importregistreret som virksomhed? Vi syntes nemlig ikke, at vi får nogle regninger fra andre speditører rundt omkring i verden (fx. når vi bestiller dele fra USA, Asien osv).
Det skyldes at nogle kurer firmaer f.eks DHL, UPS, FedeEX inkludere toldbehandling gebyret i fragtprisen, ergo bemærker du det ikke.
Men, jeg tænker lidt: Bring kommer forbi og stiller en pakke i vores indlevering (uden at gøre opmærksomme på det, og ej heller får de derfor nogen kvittering). Og så får vi en faktura efterfølgende.
Nogle af pakkerne (dem, der fx. er skadet) har vi jo reelt set ingen interesse i at få retur, og da slet ikke, hvis det koster en masse penge. Hos PostNord, plejer det da ikke at være sådan, at man skal betale gebyret for at få pakken udleveret?
Vi får jo reelt set leveret en masse ting, vi ikke har bedt om - men er tvunget til at betale.
Men der er måske ikke noget vej udenom?
Mvh.
Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.
Vi bruger ikke Bring. Det er kunderne, der gør det. Vi bruger GLS.
Jeg mener, at hos PN plejer man at betale et gebyr før man kan få pakken udleveret.
Bring stiller blot pakken på matriklen og kører igen - og så sender de en faktura. Så vi har ingen chance for at gøre til eller fra - og vi aner slet ikke, at pakkerne er på vej. Fx. hvis en norsk kunde har returneret noget.
Mvh
Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.