Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - bogføring af kunde indbetalinger - bankafstemning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Vi er forholdsvis nystartede med Dinero, og er stødt på en "uhensigtsmæssighed" som vi gerne vil høre hvordan andre håndterer - for vi er nok ikke de eneste, der har den udfordring:

Når vi indlæser en bankfil til kassekladden - for at lave bankafstemning - så kommer der en række indbetalinger fra kunder. De kommer i "klumper" fra Bambora.
Det vil sige, at der ligger indbetalinger fra flere kunder i samme beløb.

Når vi forsøger at udligne indbetalingen med kundefakturaerne - på samme bilagsnummer - så siger Dinero "Du kan ikke udligne fakturaer fra forskellige kontakter".. eller noget i den stil... Det vil sige, at havde indbetalingen dækket flere fakturaer fra SAMME kontakt, så kunne man godt - men det gør vores indbetalinger ikke....

Hvordan håndterer andre det?

På forhånd tak.

Morten Pedersen
www.haisler.dk - Accessories til mænd og kvinder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare helt kort, for jeg har ikke svaret, men hvis du opretter fakturaer så de konteres på kundens navn som tilgodehavende, som du bør, så findes der næppe noget program som ud fra en cvs fil hvor mange forskellige kunders betalinger ligger slået sammen, kan udligne korrekt.

Du skal jo kunne identificere betalingen på kunden, ellers har du jo helt tabt overblik over hvilken kunde har betalt, og hvem skylder stadigt

En bank cvs fil kan ikke skille i kunder hvis den består af mange lagt kunder sammen i hver cvs/bankfil linje, men hvis du ved det er for EN kunde, men flere betalinger eller delbetalinger, så kan systemer jo finde ud af det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tak for dit svar... Den skal heller ikke udligne automatisk, men når jeg læser bankfilen ind, så kommer der et beløb på eks. 1000 kr. Det dækker 3 fakturaer fra 3 forskellige kunder.

Jeg vil så i kassekladden på dinero gerne kunne lave udligningen på ét og samme bilagsnummer. Eks.

Deb1 Faktura - 400 kr
Deb2 Faktura - 300 kr
Deb3 Faktura - 300 kr.
Modpost: Bank

Hvis alle tre fakturaer var til samme kunde, så kunne man gøre det i Dinero på samme bilagsnummer. Det kan man desværre ikke når det er forskellige kunder.

Mvh. Morten

 

 

Morten Pedersen
www.haisler.dk - Accessories til mænd og kvinder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Pedersen:

Hej John, 

Tak for dit svar... Den skal heller ikke udligne automatisk, men når jeg læser bankfilen ind, så kommer der et beløb på eks. 1000 kr. Det dækker 3 fakturaer fra 3 forskellige kunder.

Jeg vil så i kassekladden på dinero gerne kunne lave udligningen på ét og samme bilagsnummer. Eks.

Deb1 Faktura - 400 kr
Deb2 Faktura - 300 kr
Deb3 Faktura - 300 kr.
Modpost: Bank

Hvis alle tre fakturaer var til samme kunde, så kunne man gøre det i Dinero på samme bilagsnummer. Det kan man desværre ikke når det er forskellige kunder.

Mvh. Morten


Ikke sikker på jeg forstår, men prøver med spørgsmål. Din bankfil viser ikke de her 1000 kr som fordelt på de 3 debitorer, men det du vil er at du SELV ved hvilke de er, så du fordeler de 1000 kr med 400 - 300 - 300?

Ja så kan du ikke bruge en automatik, når ikke bankfilen ved hvem de tre debitorer er jo - der kan jo være 200 andre debitorer der ikke er udlignet i forhold til banken. Programmet, uanset hvilket, kan jo kun fordele de 1000 kr hvis der er noget i bankfilen, der viser hvilke de er.

Så ER det manuelt kassekladde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg troede først, at du talte om en automatisk bankafstemning, men du har oplevet, at man ikke engang kan gøre det manuelt? Hvad siger deres support?

Kunne man eventuelt indlæse indbetalingerne fra Bambora og få det til at stemme dén vej rundt?

Skriv besked eller en mail, hvis jeg skal se på det. Der er selvfølgelig en smartere vej - den skal bare findes :-)

Fra København
Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke samme udfordring som dig, men noget ligende med Dinero, i forhold til ordre på min webshop og korrekt bogføring.. Jeg er derfor igang med at lave en integration til Dinero Apien: api.dinero.dk/docs måske det også er en mulighed for dig.

 


Side 1 ud af 1 (6 indlæg)