Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lunar erhvervskonto

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Er lunar godt at bruge som erhvervskonto / bank?

Og er der ellers andre banker man burde overveje? :)

Og er der nogle der har erfaringer med Billy.dk og deres startpakke med lunarway?
Fra Brørup
Tilmeldt 10. Sep 21
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kaffefyren:
Er lunar godt at bruge som erhvervskonto / bank?

Og er der ellers andre banker man burde overveje? :)



Ja, altså det er jo en dansk bank, så du har jo den sikkerhed som man jo har for indestående i en dansk bank. Jeg skiftede, da jeg på en eller anden måde ikke følte det virkede seriøst ud af til - men det er mig der er forkert på den der, samt fordi jeg ikke kunne overføre til udlandet, og skulle igennem alle mulige krumspring, for at det kunne lade sig gøre. Jeg ved ikke om det har ændret sig. Derudover kan netbanken kun bruges på smartphones, medmindre du gider rode i emulatorer etc. Jeg Savnede intenst en ordentlig netbank i en browser. Specielt på erhervsdelen, hvor jeg til tider betalte 35+ fakturaer på en gang. Det er altså langsommeligt på en smartphone.

Der er 3 store fordele ved at vælge Lunar, kontra de fleste andre banker: 1. De kræver ikke dit private engagement 2. Det er mit indtryk det er nemmere at få en konto, kontra mange andre banker og 3. Det er en gasnke okay pris. 



I teorien kan du jo overveje alle banker. Når det er erhvervskonto, er det for en del nystartede mere et spørgsmål om hvem der rent faktisk vil give dem en erhvervskonto. Vær opmærksom på at de fleste, hvis ikke alle banker (Lunar undtaget), ønsker at du flytter dit private engagement med. 

Det bedste sted at starte, er typisk i din egen bank. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lunar er ret ok - få fejl - men har du behov for at overføre direkte fra din bank til udlandet, så går den ikke i Lunar

Prisen 2400 kr hvert år vil også ofte kunne findes billigere i egen bank, ikke nødvendigvis år 1 men årene derefter og - specielt hvis du skal have flere konti eller flere ejere osv - så skal du op i den dyre løsning (husker ikke men noget med små 5000 kr per år) 

I starten var det let at få OK, men det virker til at have  ændret sig, efter de har egen banklicens, og jeg ser nu mange beskrive, at ventetid/behandlingstid kan være 3 uger, helt som man KAN opleve det i masser af andre banker

Udemærket app og kan sagtens bruges til mindre virksomhed - men jeg ville altid starte i egen bank og se hvad prisen kunne blive, specielt set for år 2 og frem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har nu haft Lunar en længere periode og der er ganske rigtig fordele ved at benytte dem som privat.

Den eneste fordel jeg kan se som virksomhed, er prisen da hvis du ikke kan få en erhevrskonto i din egen bank, så er de næst billigst på markedet lige nu.

De udfordringer der er med Lunar, er at de "stadig" er nye i gamet, og at de ikke er koblet op alle steder med deres Master del.
Specielt i udlandet har jeg haft store problemer med deres kort, hvor alle andre kort har kørt helt uden problemer (igen i privat regi)
det er et problem da de reklamerer med at man kan hæve gratis kontanter, øhhhhh ja hvis bare kortet virkede.

Tilmeldt 27. Feb 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Mht. overførsel til udlandet kan man da ikke blot lave en PayPal løsning med kobling til VISA kortet der er tilknyttet Lunar kontoen?

Mvh
René Svendsen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

RS Bjergsø:
Mht. overførsel til udlandet kan man da ikke blot lave en PayPal løsning med kobling til VISA kortet der er tilknyttet Lunar kontoen?

Mvh
René Svendsen

jo hvis modtager accepterer paypal - Det vil mange givet nægte da det giver en helt anden risiko for modtager ved klager mm - + koster jo både på gebyr og vekselkurs

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogle af jer som rent faktisk har oprettet Lunar-Erhverv?

Jeg har prøvet flere gange at oprette men er blevet afvist hver gang.
Jeg kender også 2 andre som har prøvet og de blev også afvist. Lunar fortæller os ikke HVORFOR vi er blevet afvist som kunde.

Jeg har haft fat i deres “kundeservice” og efterspurgt de konkrete krav for erhvervskonto. De vil ikke fortælle mig deres minimumskrav.
De siger: “prøv søg igen, så ser vi”.

Det er en virkelig skummelt og uærlig ansøgningsproces.

Hvis i ved hvad der skal til for at blive accepteret, så sig endelig til.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak John.
Bloggen var en fin læsning :)

Jeg kan se at jeg bliver nød til at lyve på ansøgning og ikke fortælle at jeg er i restaurationsbranchen.
Lunar vil bare ikke have kriminelle, kan jeg se. Der forgår heldigvis intet kriminelt i min cafe.

Sjovt nok har jeg allerede fået Revolut business.
Det var barnemad at få.
Desværre kan den ikke bruges til MobilePay eller Zettle betalingsservice :(

Jeg har desværre ikke budget til at få en økonomikyndig ind over.
Tilmeldt 6. Dec 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
RendboLarsen:
Er der nogle af jer som rent faktisk har oprettet Lunar-Erhverv?

Ja, jeg bruger Lunars erhvervskonto (og også privat). Jeg havde ingen problemer med at blive oprettet for lidt over et halvt års tid siden. Der var et kæmpelangt ansøgningsskema, der skulle udfyldes og en del forskelligt dokumentation, men jeg gik så detaljeret til værks, som jeg kunne, og var meget ærlig og reel. Efterfølgende havde de nogle ting, de ønskede uddybet eller havde spørgsmål til, så der var lidt ping-pong frem og tilbage på mail, inden de godkendte.

Der var dog én ting, jeg måtte frastå: Jeg havde planlagt at modtage krypto på min webshop via min betalingsindløser, og det ville de ikke røre med en ildtang, på trods af, at jeg forklarede, at webshoppen kun viser priser i USD/DKK, og at omregningen til krypto for at kunden kan betale sker hos betalingsudbyderen i betalingsøjeblikket, ligesom vækslingen til USD/DKK også sker hos betalingsudbyderen i betalingsøjeblikket. Håndtering af krypto sker altså hverken hos mig eller hos Lunar, men kun hos betalingsudbyderen. Lidt spøjst i grunden, når de nu tilbyder pseudo-køb og salg af krypto i deres privat-løsning. Men Lunar afviste ikke min ansøgning på grund af dette; de fortalte bare, at de ikke ville kunne godkende, hvis jeg tager imod krypto. Jeg afstod dermed, og så accepterede de.

Det skal dog også nævnes, at min virksomhed er MEGET lille. Det er blot en privathobby, der langsomt har vokset sig op i nærheden af grænsen for momsfrit salg, så det spiller måske også ind, at risikoen for at tage mig ind ikke er stor for dem. Jeg har ikke brug for banklån, og selv hvis jeg intet solgte, ville jeg uden problemer kunne dække alle faste udgifter med private indskud fra almindelig fuldtidsjob. Det lagde jeg naturligvis vægt på i ansøgningen.
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)