Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå tilbagebetaling af SU? Søger råd/anbefaling ift. oprettelse af enkeltmandsvirksomhed eller ApS?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen. 

Jeg går med tankerne om at starte et lille selvstændig konsulent virksomhed op (indkomst forventes på 30.000 kr. - 50.000 kr) årligt.

Mit "problem" er dog at jeg er bekymret i forhold til tilbagebetaling af SU? Jeg studerer nemlig til dagligt på min kandidat på CBS, samtidig med jeg arbejder fuldtid for et rejsebureau.

Jeg vil derfor høre om der er nogle som har nogle anbefalinger/overvejelser i forhold til at vælge at starte et enkeltmandsvirksomhed eller ApS op for at undgå tilbagebetalinger eller måske en helt tredje løsning?

- Jeg kan i hvert fald læse mig frem til, at det der har stor betydning er omkostningerne ved at lade overskuddet stå i virksomheden, da overskuddet som udgangspunkt ikke kan trækkes ud af virksomheden da det så tæller som personlig indkomst og heraf modregnes SU.

Jeg håber meget på jeres råd/anbefalinger og at denne tråd kan hjælpe andre med lign. dilemma :) 

Mvh
Nicholas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve beløbet giver ikke modregning i SU da det er under loftet-  men det gør vel din fuldtidsstilling i forvejen

Du kan anvende VSO i enkeltmandsvirksomhed og kun betale aconto 22% skat af det du lader stå, eller ApS - men det er nu tvivlsom om ikke omkostningerne til at få VSO rigtig vil æde meget af overskuddet sammen med formentlig omkostning til erhvervskonto i banken mm -  og ApS vil let - koste dig langt mere, end en omsætning på 30-50 t nogen sinde vil berettige

Læs om VSO her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, 

Tusind tak for dit tilbagesvar. 

Du har helt ret i, at min fuldtidsstilling gør, at jeg allerede er op og afmelde min SU i flere måneder. 

Men tak for tippet, og jeg vil prøve at undersøge nærmere omkring VSO, selvom jeg også godt kan få fornemmelsen at omkostninger ved dette, gør der ikke er meget at hente ved at oprette en enkeltmandsvirksomhed. 

Du er ikke stødt på andre alternativer vel? Ellers må jeg anvende VSO, da det lyder som mit eneste reale alternativ med den forholdsvis "lave" indkomst jeg vil kunne opnå.

Mvh
Nicholas 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)