Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yourpay konkurs

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Du tror da også på alt hvad du høre.

Jeg lytter til dem, der har læst mere end andre.

Ravn:

Ensidigt og dårligt interview du henviser til.

Det er nok fordi, der er een der noget i bukserne og tør sige sandheden. Og det er jo ikke hr. "Hvem-som-helst".

Men der kommer mere derfra, ved jeg, der fremsendt til Christiansborg!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja python er ramt af alene at søge info der han finder SINE udsagn . det bliver det jo ikke seriøst af Man kan finde ALT på nettet
Det er problem for os alle, at vi jo i facebook, youtube osv - alene får vist ting der svarer til egen interesse. De er så bare slet ikke specielt seriøst dækket nej

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Heysan

Finanstilsynet var dagen efter Yourpays konkurs ude og sige at direktionen og bestyrelsen har et ansvar for at sikre at de havde placeret pengene korrekt på sikringskonti (og at det er ansvarspådragende hvis de ikke har sikret det).

Da jeg forlod/blev sendt ud af døren, i sommers - kørte tingene på deponeringskonti som det skulle, men der har været en del forvirring hos Kurator ifm. konkursen omkring det, da direktionen ikke vidste hvad en deponeringskonto var.


Jeg ved nogle stykker, sammen med et stort revisionsbureau, er igang med at undersøge at stævne direktionen, bestyrelsen, kurator og andre som måtte have påvirket konkursen samt nogle af de ting der er sket undervejs i konkursen - du nævner det jo meget god ved de nonsens kreditorskrivelser (som er meget væsentligt fejlbehæftet) som er sendt ud indtil nu.

Smid mig en besked med dit mobilnummer, så giver jeg dit nummer videre - så kan du ihvertfald høre mere fra dem som jeg kender der er igang med at undersøge deres muligheder (de har også et væsentligt beløb ude at svømme).


Men der er sket mange mystiske ting i konkursen og særligt ved valget af kurator er meget interessant - kurator (eller hans kollegaer på kontoret) har ageret som direktionens advokat, rådgivet og repræsenteret selskabet siden sommerferien på nyanlagte retsager mod den nye direktion, rådgivet to af ejerkredsens tre ejere om hvordan de kunne køre selskabet gennem en konkurs m.v.

Der er ligeledes forsvundet +10 mio. kroner på 3 måneder (Juli, August, September), hvilket burde få kurator til at løfte et øjenbryn. Man har ikke betalt regninger for beløbet, så hvor pengene er forsvundet hen, det er et godt spørgsmål.

Herudover står der meget store likvide beløb i udlandet, som man på ingen måde forsøger at få hjem til konkursboet, kreditorene eller merchants. Hvad årsagen er til man ikke ønsker/gør noget for at hente beløbet - det ved jeg ikke, jeg kan kun spekulere. Det fik jeg konkret oplyst den anden dag, da jeg pressede lidt hårdt på i en kreditor diskussion.


Herudover så nægter alle involverede parter, at fortælle kreditorene hvad konkursboet er blevet solgt for, og nægter at fortælle konkret at det er blevet solgt tilbage til de to kapitalfonde som også ejede Yourpay til sidst.


Du er nødt til at række ud til kurator igen, smid en besked til mig med dit nummer - og ellers, så giv lyd herinde, der er nok andre som også er i samme situation som dig.

Best Regards
Mathias Gajhede
Tilmeldt 24. Jun 22
Indlæg ialt: 3
Fra  Copenhagen Helicopter ApS Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle;

Jeg går ud fra flere "merchants" har modtaget mail fra Yourpay's kurator, der kort sagt siger vi sandsynligvis ikke får noget, at vi sidestilles med alle andre kreditorer fordi Kurator ikke kan adskille Yourpay's driftkonto  m.fl. vs de sikret penge, fordi Yourpay ikke holdt det adskilt.

Er det virkelig det, er det slutningen, hvor lovgivning ikke er holdt og vi merchants der har penge til gode, i vores tilfælde et stort beløb, intet kan gøre ved det ?

Eller har nogen forslag, idéer eller handlinger at gøre, der kan tilvejebringe vores penge vi har til gode og som jf. lov skulle have været sikret ?

 

MVH;

Martin Andersen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har mange fået. Jeg ville udgå fra, at kurator og fianstilsynet havde en pligt til at undersøge, om der skal rejses tiltale mod ledelsen - tidligere eller ny eller begge, i den forbindelse, men det kan du jo kontakte kurator OG finanstilsynet om

Det vil give retfærdighed men ikke penge til kreditorerne dog

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 22
Indlæg ialt: 3
Fra  Copenhagen Helicopter ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er en hvis plausibelhed for at få noget af det tabte mønt tilbage eks. via fælles kræfter, er jeg lutter øre og villig til at tage arbejdshandsken på for det.

Men at bruge tid på måske, måske få noget retfærdighed, det skaffer desværre ikke noget af det tabte mønt tilbage, og så må jeg hellere bruge tiden på at skaffe flere kunder og dække det tab med.

Men: Tilliden til Finanstilsynet og den Finansielle verden har lidt et stort knæk, for kan det ske i Yourpay og hvad de gjorde ingen konsekvens får på trods af lovgivning, er der jo intet til hindrer for det ikke kan ske i alle andre betalingsselskaber, store som små.

Den branche er kort sagt ikke til at stole nok på med det skete, med mindre den branche eller Finanstilsynet selv tager deres store voksne bukser på, får dømt noget konsekvens overfor Yourpay eller/og deres ledelse eller/og lavet en slags fælles forsikring i branchen og den vej får genskabt tilliden. Sker det så kan vi mødes igen. Indtil da minimerer vi brug af online transaktioner via betalingsselskaber, det bliver mere bøvlet for visse kunder, men gider ikke stå til grin igen i fremtiden fordi en ledelse ikke kan finde ud af hvad der er mit og dit.

Lidt ligesom rejseselskaber, man bør som privat kun bruge dem der er medlem af Rejsegarantifonden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit gæt er at det får konsekvens for ledelsen - men den slags tager jo let mange år og giver ikke penge nok ind, da ledelsen næppe har så store private midler

Yourpay var kendt for forsinkelser mm og undskyldninger, så man var lidt advaret - men jeg tror der bliver konsekvens - skrive evt til finanstilsynet og hør dem så kreditor om det kan gå uden konsekvens

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 14. Mar 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad endte det med? Fik du pengene?

Tilmeldt 30. Dec 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke en øre

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)