Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso input

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en lille handelsvirksomhed der via en samarbejdspartner har leveret varer til en privat kunde, der ikke vil betale regningen. Vi har ikke erfaring med inkasso, men vil nu gerne i samarbejde med en inkassovirksomhed, så vi forhåbentligt kan få (nogle af) vores penge hjem.

Er der nogen der har gode erfaringer med procedurer eller konkrete virksomheder? Input værdsættes.

Flexy.

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flexy,

Jeg har nogle kontakter i inkassobranchen.

Send mig en PB hvis du vil sendes videre.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

flexy:
har leveret varer til en privat kunde, der ikke vil betale regningen.

"Vil ikke", er der gjort indsigelser fra kunden?.

Hvis ikke så skal du forvente, at det kommer til inkassofirmaet. Så skal du igennem retten. Og skal betale gebyrer.

Og det danske retssystem har en udtalt slagside til fordel for dem, der "ikke vil betale".

Der er flere "No cure - No pay" prøv dem.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Send en PB, så skal jeg hjælpe dig med at indkassere beløb eller evt. foretage udlæg i skyldners aktiver.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

flexy:
har leveret varer til en privat kunde, der ikke vil betale regningen.

"Vil ikke", er der gjort indsigelser fra kunden?.

Hvis ikke så skal du forvente, at det kommer til inkassofirmaet. Så skal du igennem retten. Og skal betale gebyrer.

Og det danske retssystem har en udtalt slagside til fordel for dem, der "ikke vil betale".

Der er flere "No cure - No pay" prøv dem.

Helt rigtigt.

Sagens natur er altid alfa-omega.

Dog vil jeg mene at en realitetsbehandling er at foretrække hvis der tale om en indsigelse, fremfor at knalde penge af på en retssag med det samme. 

Tilmeldt 17. Oct 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har personligt gode erfaringer med advokaternes inkasso 

super nemt at oprette sag - og de ekspederer lynhurtigt

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2076
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jørgen:
med at indkassere beløb eller evt. foretage udlæg i skyldners aktiver.

Det skal jo først igennem Fogedretten, for der kan foretages udlæg, eller?

Der er omkostninger ved dette?

Jeg har 2 kunder, der skylder mig betaling. Den ene er på 20.000,00, den anden er på 6.500,00.

Der er ikke gjort indsigelser iht. S&L betingelser. Eller til andre.

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Hej Jørgen

Jørgen:
med at indkassere beløb eller evt. foretage udlæg i skyldners aktiver.

Det skal jo først igennem Fogedretten, for der kan foretages udlæg, eller?

Der er omkostninger ved dette?

Jeg har 2 kunder, der skylder mig betaling. Den ene er på 20.000,00, den anden er på 6.500,00.

Der er ikke gjort indsigelser iht. S&L betingelser. Eller til andre.

Det er korrekt at det kræver en fogedsag for at tage udlæg i aktiver. Det er selvfølgeligt at foretrække at tage udlæg i nogle aktiver der i den virkelige verden er realiserbare. 

Der er en omkostning ved at sende sager i fogeden, de fleste beder dig om at lægge ud for retsafgiften og et mindre salær. Det er også visse advokater der kører det på timepris.

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis der er afsendt 1 rykker af kreditor til skyldner/debitor, sendes først en almindelig inkassoskrivelse med gebyr på kr. 100 med betalingsfrist og trussel om retslig inkasso hvis der ikke betales inden en vis frist.

Hvis der stadig ikke sker betaling, sendes betalingspåkrav som koster gebyr til fogedretten og ikke noget salær endnu til mig som er pensioneret advokat.

Betales der ikke det beløb som fogedretten fastsætter, foretages udlæg, som igen koster et mindre gebyr til fogedretten. Ved udlægget får kreditor mere eller mindre sikkerhed for sine penge og de udlagte effekter kan bortsælges på tvangsauktion.

Mit honorar afhænger af udlæggets størrelse og betales derefter. Ved udlæg for kr. 20.000, vil mit honorar udgøre ca. kr. 1250 + moms.

Kommer der penge i kassen i det forløb som går forud for udlæg, reduceres honoraret.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)