Hej folkens. Jeg har et ApS med en anden, og vi har ikke fået lavet en ejeraftale da virksomheden blot var på hobby niveau i starten. Virksomheden er fint kørende med et pænt overskud på 300.000 her første år. Udfordringen nu er at min medejer er stressramt, og er meget negativ ladet om virksomheden både i kommunikation og ansvar. (Han siger han ordner ting og ringer til folk, men gør det ikke, han brænder vigtige opgaver af så jeg må stå til kl sent aften for at nå i hus) Nu vil han gerne sygmeldes hvilket naturligvis ikke er muligt i en lille virksomhed som vores uden store konsekvenser for primært mig. Umiddelbart nægter han at sælge til mig. Hvad kan jeg gøre? Mvh Christian |
Du ved det givet - men det er en tæt på utilgivelig fejl at drive virksomhed med andre, uden fuldt gyldige ejeraftaler = generelt nogen som en jurist siger god for, at man siden kan løse problemer med
Det er meget vanskeligt i et lille ApS at tvinge nogen som helst til at sælge deres anparter, og her er der vel tale om 50/50 ejerskab oveni - med mindre de direkte foretager noget MOD selskabet - driver konkurrent direkte mod det osv.
Der er nok KUN fornuft og stille samtale - og evt tilbyde en så god pris, at han ikke kan sige nej - til anden god gang - og andre om ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html
vh John Hannover