Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intect + E-conomic: Hvilken konto skal bruges ift. udbetalte feriedage?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er pt. igang med bogføring for 2021 Q3 og har ifm. dette et spørgsmål omkring ferie-registrering.
Det drejer sig om at vi ifm. en lønkørsel i Intect har haft en integrationsfejl vs. e-conomic. Specifikt har vi behov for at afklare hvorledes en konto skal mappes i Intect over til e-conomic. 
Kort opsummering
1) Vi har foretaget udbetaling af feriedage for en medarbejder via Intect konto "Vacation days paid out - previous period". Resultatet ift. lønsedlen for medarbejderen er vedhæftet: lønseddel.png
2) Denne konto er pt. ikke mappet i Intect, med det resultat at overførslen ikke kan gå igennem. Jf den manglende mapping under e-conomic integrationen: opsætning-intect.png
3) For at kunne foretage lønkørsel fra Intect for denne periode skal vi tage stilling til hvilken konto i e-conomic vi skal skrive ud for "Vacation days paid out - previous period" i Intect.
Vi kan ikke få svar på dette fra Intect eller e-conomic. Vores revisor kan heller ikke direkte svare, men fortæller nedenstående:
"Jeg kan svare hvordan feriepenge bogføres og der det er her tale om optjente feriepenge fra tidligere periode burde den udligne skyldig beløb dvs. konto 6946 (Hensat feriepengeforpligtelse)."
Vores spørgsmål
Vi håber nogle af jer evt. også bruger Intect + e-conomic - og måske har siddet med samme udfordring. I så fald vil vi meget gerne høre eventuelle forslag til hvilken konto vi skal benytte.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Soyouz:
der det er her tale om optjente feriepenge fra tidligere periode burde den udligne skyldig beløb dvs. konto 6946 (Hensat feriepengeforpligtelse)."

det er vel svaret? Denne forpligtelse for feriepenge - som sikkert også er fremgået af lønsystemet (jeg ikke kender) skal så sammen med andre medarbejderes ferieforpligtelse stå afsat på konto for hensatte feriepenge - der jo så nu nedbringes med beløbet - så det må være kontonummeret umiddelbart, MEN om I har bogført feriepengeforpligtelsen korrekt i først omgang burde revisor da let kunne checke

Jeg kan ikke programmet Intect - men der skal jo skulle ske denne hensættelse - om ikke andet ved årsregnskab - men hvis der skal mappes til konti, så skal det jo så ske løbende ud fra forpligtelsens størrelse - og ellers her i værste fald- bogføres manuelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)