Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge i holdingselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jan 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Mit holdingselskab har modtaget 100.000 kr som udbytte. Spørgsmålet er hvad kan jeg bruge de 100.000 kr til? Jeg ved godt at jeg kan udbetale op til 56.000kr til 27% i skat, men jeg gider ikke udbetale pengene fra Holding. Spørgsmålet er, selvom de ligger på holdingselskabets bankkonti, må jeg stadig gerne betale for f.eks. restaurent besøg og jakkesæt med de penge ligesom man kan når man har normalt ApS. Altså, gælder de samme regler for drift selskab og holdingselskab når det handler om udgifter, eller den eneste mulighed for at bruge de penge er at udbetale dem eller investere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael99:

Hej,

 

Mit holdingselskab har modtaget 100.000 kr som udbytte. Spørgsmålet er hvad kan jeg bruge de 100.000 kr til? Jeg ved godt at jeg kan udbetale op til 56.000kr til 27% i skat, men jeg gider ikke udbetale pengene fra Holding. Spørgsmålet er, selvom de ligger på holdingselskabets bankkonti, må jeg stadig gerne betale for f.eks. restaurent besøg og jakkesæt med de penge ligesom man kan når man har normalt ApS. Altså, gælder de samme regler for drift selskab og holdingselskab når det handler om udgifter, eller den eneste mulighed for at bruge de penge er at udbetale dem eller investere?

nej holding må absolut ikke betale for udgifter der har med drift at gøre. Restaurant? for hvem - for det er jo med meget begrænset fradrag? Jakkesæt? Det må være meget specielt for ejer kan slet ikke alene købe det - og til ansatte kun med logo og krav om kun brug i arbejdstid og kontrol af at det er tilfældet IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: Arbejdstøj og fradrag (johnhannover.blogspot.com)

For mig lyder det som om du kan løbe ind i alvorligt problemer med en skattekontrol hvis brug af penge på restaurant og jakkesæt er fokus for dig.

Hvorfor har du overhovedet overført udbytte til holding når du gerne vil kunne bruge pengene til drift?? Det giver da slet ikke mening - de skulle da så bare være blevet i holding

Holdings penge kan alene bruges til helt ren holding udgift (kunne være revision f.eks) INTET andet - (ud over det udbytte du taler om) heller ikke alm løn.

Du kan investere i f.eks værdipapirer- hvis du får en LEI kode - og det er jo så med lagerskat af gevinst/tab hvert år, også urealiseret - og derefter 22% selskabsskat - og så - inden du har pengene 27-42% skat personligt så mindst 40% og for alt over de ca 56 t ca 56% = topskat af det hele

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget få typer udgifter der kan forsvares i et ellers passivt selskab.

Og ja... der er sådan set ikke så meget andet at gøre end at lade dem stå, udbetale dem som udbytte eller investere - men det er jo også ganske gode muligheder.

Hvad der er bedst er meget individuelt, men skattemæssigt er det som udgangspunkt fornuftigt at udnytte beskatningen på 27%.

Der er til gengæld nok en tendens til at pengene lidt nemmere ender i "forbrug" hvis man tager dem ud i privatøkonomien, så hvis man ønsker langsigtet at opbygge en formue, så kan det på flere måder være godt at holde pengene i holdingselskabet.

Endelig, så kan du faktisk også donere en del af pengene til godkendte almennyttige formål. Det bliver måske ikke nævnt så tit, men det er da noget alle i det mindste bør overveje.  

vh Steffen   

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)