Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Yourpay's konkurs og betydningen for ikke-udbetalte beløb

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle Amino'er,
Vi har været kunder hos Yourpay og benyttede os af deres betalingslinks direkte fra deres hjemmeside - vi brugte gudskelov ikke Yourpay på vores webshop. Mandag i sidste uge sendte vi regninger for 55.000 til vores kunder, og som sædvanligt gav vi kunderne mulighed for at betale via betalingslinks oprettet hos Yourpay. Alle kunder betalte via disse betalingslinks samme dag eller dagen efter (dvs. den 27. og 28. september), hvor indbetalingerne også blev captured. Således skulle disse betalinger komme ind på vores konto hhv. i dag og imorgen (4. og 5. oktober). Men med det afsagte konkursdekret i dag er jeg oprigtigt i tvivl om, hvad der nu kommer til at ske ifht sidste uges indbetalinger.

Ifølge Yourpay's egen hjemmeside, vil det være banken og/eller Nets, der i sidste ende hæfter for udbetalingerne i tilfælde af en konkurs - men en virksomhed kan jo teoretisk set skrive, hvad som helst på deres egen hjemmeside.

Jeg kan se, at for eksempel Dinero kunder skulle være sikret, udelukkende fordi deres aftale med Yourpay medfører, at udbetalingerne skulle gå ind på en separat konto for så vidt angår disse kunder. Jeg er ikke bekendt med, om udbetalinger fsva deres betalingslink også går ind på individualiserede konti.

Er der mon nogen derude, der sidder i samme situation - dvs. har benyttet sig udelukkende af Yourpay's betalingslinks og intet andet? Eller som eventuelt kan gennemskue, om disse betalinger simpelthen nu må betragtes som tabt?

(Jeg er klar over, at det tidsmæssige perspektiv helt givet vil være anderledes og mærkbart mere langtrukkent, når der er tale om et konkursbo.)

Bh Line
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også læse mange beskrive at de er konkurs men sandt er, at jeg ikke kan se det på deres hjemmeside, ligesom det ikke fremgår af CVR endnu, hvor status er normal

Den med dinero har jeg også læst - om den aftale så holder, at pengene skulle på en "speciel konto" ved jeg ikke, for hvis den tilhører yourpay kan den næppe særbehandles MEN andre mener de i aftalen med finanstilsynet hele tiden har haft bunden konto og ikke kunne gentage hvad Ewire i sin tid udsatte kunderne for

Jeg synes bare der mangler mere konkret - men selv er de meget konkret med, at intet kan tabes for brugerne Hvis Yourpay går konkurs, hvad sker der så med min virksomhed? og det kan man jo så vælge at tro på, indtil der er det officielle dekret og det er noteret via skifteret så der er en kurator at tale med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Helt enig - jeg har også søgt på Statstidende og kan ikke se, at der er afsagt dekret. Jeg tror dog desværre, at den er god nok alligevel.

Har også hørt, at Finanstilsynet havde forlangt bunden konto, så det kan man jo håbe, de har efterlevet:-)

Og JA, der mangler virkelig noget konkret. Jeg har ikke helt tiltro til deres egen FAQ om emnet, da det lidt er min oplevelse, at det har været en relativt stor rodebutik. Men jeg krydser fingre!

Tak for input under alle omstændigheder og dejlig aften:-)

Bh Line
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Oct 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn,
Læste godt artiklen igår:-) Den forklarer dog ikke rigtigt, hvad der kommer til at ske med betalingerne, ligesom det også kun fremgår, at der indgivet konkursbegæring - ikke at der er afsagt dekret:-)

Jeg tror konklusionen må være, at alt er uvist lige nu☺️

Bh Line
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Line

Ja det tager nogle dage får du kan se dekretet i Stats Tidende. 

Du kan prøve at kontakte finanstilsynet, de vil formodenlig kunne oplyse hvad der sker med betalingerne. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Line

Ja det tager nogle dage får du kan se dekretet i Stats Tidende. 

Du kan prøve at kontakte finanstilsynet, de vil formodenlig kunne oplyse hvad der sker med betalingerne. 

Tilmeldt 4. Oct 21
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fundet ud af, at der endnu ikke er afsagt dekret endnu:-)

Så det forklarer jo en del;-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg husker rigtigt, så skal selskaber som håndterer betalinger på vegne af andre, f.eks kortbetalinger, indsætte disse beløb på en "klientkonto", således betalingerne ikke kan indgå i selskabets normale drift, herunder at selskabet kan disponere over disse beløb.

Pengene tilhører jo webshoppen eller firmaet, som køber en betalingsydelse, og derfor mener jeg, at EU lovgivningen foreskriver, at pengene skal være sikret på en "klientkonto". 

Det er kun Yourpays provision fra hver betaling, som selskabet må råde over, og dermed er det også kun kommissionen, som der er risiko for.

Jeg kan huske forkert, men jeg er ret sikker på, at loven blev indført i forbindelse med en stribe af konkurser, hvor kortbetalingerne ikke var sikret tiltrækkeligt.

Men correct me if Im wrong :)

Dermed ikke sagt, at der ikke kan gå meget længe, før evt penge kommer til udbetaling, da kurator nu skal til at behandle boet, og der er sikkert meget at tage fat på.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)