Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er smartest ift. revision

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
En partner og jeg pønser på at oprette en virksomhed. Vi har store ambitioner og vil gerne gøre det sammen. Vi deltog i et kursus for iværksættere, hvor vi fik anbefalet at oprette et holding selskab og så lade det selskab oprette et ApS. Oplægsholderen - en advokat - nævnte, at denne løsning var smartest by far og at den ikke ville koste os meget/noget ekstra ift. at springe holding over.

Anyway. Der er selvfølgelig spørgsmålet om revision. Hvad koster revision typisk hvis man holder godt styr på udgifter og indtægter? Og er det smart at fravælge revision hvis man ikke er specielt klog på økonomi etc.

Tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokater er meget pro holding uanset hvad - men det kan så være både godt og skidt råd.

Holding koster nok ca 3-5000 om året til bank erhvervskonto - lovpligtig arbejdsskade for begge direktører uanset løn eller omsætning - og formentlig hjælp til regnskab for begge holding
Revision er i sig selv ikke krav - men bogføringshjælp vil jeg råde jer til - igen enten 1 selskab eller 3 selskaber - og prisen er ikke til at sige uden at kende alle forhold - 

Det KAN sagtens være godt med holding - men læs gerne http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

Advokater lever til dels af at stifte selskaber og fakturere dem siden - så det er ikke altid man bare skal følge foredragende advokater

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går ud fra, at han mener, at I skal oprette et holdingselskab hver, som så tilsammen ejer jeres driftselskab. Jeg vil klart anbefale både bogholder og revisor, næsten ligegyldigt, hvor kompliceret jeres selskab skal være. Især "hvis man ikke er specielt klog på økonomi etc."

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til Revision kan i jo få jer et regnskabsprogram som hjælper jer lang hen af vejen og når man så skal have hjælp fra en revisor så koster en revisor fra 500-600,- eks moms i timen. Men jeg ved at ved køb af f.eks Dinero Pro der får man Revisor-/bogholderadgang så der kan man også få en masse hjælp.

Men hvad har i tænkt jer at starte op? 

Med venlig hilsen
Mathias

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)