Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Familiemedlem ansvarlig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Aminoer.

Jeg står i den situation at jeg oprettet CVR enkeltmandsvirksomhed, erhvervskontoen er i hus, domænet købt og hjemmesiden snart på plads. Intet voldsomt beløb brugt endnu. Sagen er den at jeg har et arbejde, hvor der nu er blevet skrevet i kontrakten at det ikke er muligt at drive sin egen webshop ved siden af. Det vælger jeg at respektere da jeg er glad for mit arbejde. - det er meget firkantet. Men jeg har en drøm om at have en lille virksomhed ved siden af på hobbyplan.

Derfor vil jeg gerne holde mit navn ude af det. Jeg har spurgt et familiemedlem som gerne vil stå som ansvarshavende - det skal bare ikke være muligt for min arbejdsgiver at finde mig i det her.

Kan jeg sælge hele virksomheden med domæne osv. til mit familiemedlem hvor jeg står for driften bagved? - jeg kan ikke lide ordet stråmand men det er vel i teorien det vi er ude i som alternativ.

Hvis noget skal uddybes er I mere end velkomne til at spørge.
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at du vælger at respektere indholdet af din kontrakt med arbejdsgiveren, men man kan jo godt sige at det er jo netop det du ikke gør.

Nå, men du skal sørge for, at der skrives 100% korrekte overdragelsesdokumenter, hvor der jo også skal en indtægt ind for salget, som skal fremgå af et kontoudtog fra din bank, således at du kan dokumentere at virksomheden ikke er din. Endvidere skal der ikke være navnelighed mellem dig og "køber".

Din interesse i at drive en hobbyvirksomhed har vel også noget at gøre med at der burde være en indtægt i virksomheden. Den skal jo skattemæssigt ind på "køberens" konto.

Hvordan du får noget ud af det overskud som gerne skulle fremkomme, har jeg lidt svært ved at se, men hvis du har en kone eller en kæreste, kunne der måske indgåes en aftale om at den "løn" som fremkommer sættes ind på den pågældendes konto.

Alt i alt bliver det efter min opfattelse noget rod, du risikerer at din arbejdsgiver på en eller anden måde finder ud af at du spiller dobbeltspil og din bekendt som hjælper dig og proforma overtager virksonheden, kan få problemer både med moms og skat og får jo tilsyneladende intet ud af sin hjælp.

Kunne du ikke i en periode se hvordan jobbet falder ud og vente med at sætte gang i din webshop til du ser om dit fuldtidsjob ikke er rigeligt 

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Falstar:
Kan jeg sælge hele virksomheden med domæne osv. til mit familiemedlem hvor jeg står for driften bagved? - jeg kan ikke lide ordet stråmand men det er vel i teorien det vi er ude i som alternativ.
ja det er stråmand og jo en klar omgåelse af det du lader som om du vil acceptere. Den der overtager har så alle pligter, alle skatter - dagpenge konsekvenser osv

Du skal aldrig rode med stråmænd og uærlighed af den art. Enten få lov - eller læg den i hi - eller opgiv arbejdet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)