Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hej alle

Jeg bruger adwords for at få lidt flere kunder i biksen.
Jeg har ikke den store forstand på det, men hvordan får jeg mest for pengene?
Jeg vil selvfølgelig gerne have så mange klik for så få penge så muligt.
Mit budget er ca 15 - 20 kr om dagen.
Altså hvordan skal jeg indstille CPC osv, for at få de bedst mulige resultater.

Indtil videre har jeg ca betalt 130 kr for for ca 25 klik.
Jeg er lidt grøn, så hjælp mig:D
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:42

Hej med dig

At få mest for pengene er at give brugerne den information de søger... Dvs. målret søgeordene til via en specifik annonce at komme til den relevante side. Brugeradfærd idag er vattet og de gider praktisk talt ikke foretage sig for meget. De informationer de søger skal helst "serveres på et sølvfad"

Prøv og hold lidt mere øje med dine annoncer og sæt maxloftet op pr. dag. Med dette mener jeg selvfølgelig at du stadig skal sætte dit månedlige loft til at være de 600 kroner du har idag. Men ved at forhøje dit daglige loft en hel del, vil det måske også hjælpe lidt på det ;-)

Når du har sat en max CPC, så hold alligevel øje med den gennemsnitlige CPC. Hvis denne er betydeligt lavere end dit max, kan du roligt sætte dit max ned på det enkelte søgeord.

Har man ikke lige de rigtige værktøjer kan du jo vurdere konkurrencen ved at sætte klikprisen op på dine vigtigste søgeord, og ned på dine mindre vigtige søgeord. Så vil du også begynde at opleve at din annonce vil blive mere "relevant" på det specifikke søgeord.

Skriv endelig hvis der er mere du skal bruge

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:26

Hej Nikolaj

AdWords kan være en ''tricky'' sag, hvis man er nybegynder, og man kan ofte smide mange penge væk, før man finder den rette mængde trafik til den rette pris.

I relation til dit spørgsmål, så foreslår jeg, at du udvælger dine vigtigste søgeord (4-5 søgeord) og overvåger din klikpris for disse søgeord. Eksperimentér evt. med forskellige max-CPC for dine vigtige søgeord indenfor dine budgetrammer. Hermed vil din annonce skifte plads, og du kan herefter teste, hvor du får mest trafik og får den største forskel mellem din gennemsnits-CPC og Max-CPC (dvs. den rabat, som du får pr. klik fra AdWords)

Desuden vil jeg råde dig til at opdele dine søgeord i grupper .

En af de vigtige regler for AdWords, som Marcel også er inde på, er helt klart, at man opdeler sine søgeord i relevante grupper. AdWords-annoncer indeholder begrænset plads (95 karakterer), og en annonce, som er kombineret med 5 søgeord er ofte mere målrettet end en annonce, som er kombineret med 50 søgeord.

For at få mest ud af dine reklamekroner vil jeg derfor foreslå, at du opdeler dine søgeord i grupper (eksempelvis, diskotek, mobildiskotek, ungdomsfest musik, evt. DJ m.fl.) og herefter udarbejder en eller flere målrettede annoncetekster til hver gruppe. AdWords giver mulighed for at oprette forskellige annoncegrupper, og jo flere grupper du har - desto mere målrettet og effektiv bliver din annoncetekst.

Anbring evt. dit vigtigste søgeord i hver gruppe i overskriften eller i teksten. Dermed opnår brugeren en følelse af, at netop din annonce er den rette for ham/hende, hvilket igen forhøjer din klikfrekvens.

En målrettet annoncetekst giver ofte flere besøgende og dermed en højere klikfrekvens for dine annoncer, hvilket igen påvirker din annonces position i positiv retning.

Held og lykke med din annoncering.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:30
Der findes jo også koder til at få AdWords til at skifte søgeordet ud automatisk
Så behøver man jo ikke sidde og skrive 25 tekster for hver annoncegruppe

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)