Hej Nikolaj
AdWords kan være en ''tricky'' sag, hvis man er nybegynder, og man kan ofte smide mange penge væk, før man finder den rette mængde trafik til den rette pris.
I relation til dit spørgsmål, så foreslår jeg, at du udvælger dine vigtigste søgeord (4-5 søgeord) og overvåger din klikpris for disse søgeord. Eksperimentér evt. med forskellige max-CPC for dine vigtige søgeord indenfor dine budgetrammer. Hermed vil din annonce skifte plads, og du kan herefter teste, hvor du får mest trafik og får den største forskel mellem din gennemsnits-CPC og Max-CPC (dvs. den rabat, som du får pr. klik fra AdWords)
Desuden vil jeg råde dig til at opdele dine søgeord i grupper .
En af de vigtige regler for AdWords, som Marcel også er inde på, er helt klart, at man opdeler sine søgeord i relevante grupper. AdWords-annoncer indeholder begrænset plads (95 karakterer), og en annonce, som er kombineret med 5 søgeord er ofte mere målrettet end en annonce, som er kombineret med 50 søgeord.
For at få mest ud af dine reklamekroner vil jeg derfor foreslå, at du opdeler dine søgeord i grupper (eksempelvis, diskotek, mobildiskotek, ungdomsfest musik, evt. DJ m.fl.) og herefter udarbejder en eller flere målrettede annoncetekster til hver gruppe. AdWords giver mulighed for at oprette forskellige annoncegrupper, og jo flere grupper du har - desto mere målrettet og effektiv bliver din annoncetekst.
Anbring evt. dit vigtigste søgeord i hver gruppe i overskriften eller i teksten. Dermed opnår brugeren en følelse af, at netop din annonce er den rette for ham/hende, hvilket igen forhøjer din klikfrekvens.
En målrettet annoncetekst giver ofte flere besøgende og dermed en højere klikfrekvens for dine annoncer, hvilket igen påvirker din annonces position i positiv retning.
Held og lykke med din annoncering.