Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kan jeg gå sammen med?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil høre, om der er en eller anden, der kan give et hint eller et skub i den rigtige retning vedr. denne problemstilling:

Udgangspunktet er, at jeg har kontakt med et firma fra Skotland, som har et bud på at løse udfordringer med spildevand i naturens vandløb fra overløb. Deres system anvendes flere steder i udlandet – naturligt nok især i Storbritannien.

Mit allerførste skridt er at undersøge, om systemet fra Skotland overhovedet kan bruges herhjemme. Vil potentielle kunder købe det?

Derfor har jeg været i gang med at kontakte Forsyninger og Kommuner og har naturligt nok oplevet at det er tungt at foreslå og introducere noget nyt. Mange vil gerne, at tingene forbliver som de altid har været.

Det kræver blot udholdenhed at komme videre – og reaktionerne siger mig trods alt, at det er værd at blive ved med at undersøge markedet. Og der skal presses hårdt på i et meget politisk præget landskab.

Her kommer udfordringerne:
- Jeg må erkende, at det er for ensomt at operere alene.
- Hvor finder jeg sammen med andre, som gerne vil være med? Med ligesindede iværksættere, som måske ikke selv har en produktidé. Så kan vi følges ad med ”min” idé. Meget gerne en sælgertype, modsat mig selv.
- Firmaet i Skotland arbejder nødigt med kun en enkelt person. De samarbejder gerne med et lille firma – med mindst to.
- Det samme gælder givet vis for potentielle kunder.
- Jeg lægger ikke op til nogen ansættelse. Det er der naturligvis ikke råd til på nuværende tidspunkt.

Jeg er 66 år og nogle vil betegne mig som senioriværksætter. Alderen er dog ikke afgørende for opbygning af virksomhed, men derimod tilgangen. Min tilgang er, at der skal opbygges tålmodigt, uden ekstern kapital og med lav økonomisk risiko. Det har jeg i al beskedenhed lavet en model for.

Samtidig er der ikke tid til at ”opfinde den dybe tallerken”. Derfor tager jeg udgangspunkt i at importere et allerede afprøvet system.

Tilbage til mit konkrete spørgsmål: I hvilket forum finder jeg en eller flere at gå sammen med?

Jeg kan nok spørge her i Aminos netværksforum, men mulige partnere skal bo i nærheden af mit eget lokalområde.

I øvrigt har jeg fremstillet min sag for min egen kommunes erhvervs- og iværksætterindsats, men har efter lang tid intet hørt.

Mvh. Steen, 5330 Munkebo
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)