Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe bil i evs, udlejes til eget aps.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften i stuerne. 

jeg er nystartet i ApS med en håndværker virksomhed. Jeg skal derfor have en firmabil også. Da jeg godt vil være fleksibel har jeg valgt ikke at binde mig til en leasing kontrakt, dette har dog vist sig at være et problem da banken ikke er så villig til at låne penge til en bil når der ikke foreligger noget regnskab i virksomheden endnu. Jeg ønsker ikke at indskyde så meget kapital i firmaet selv, for at gøre et køb muligt. og jeg har derfor haft følgende tanke. 
ud over at have et Aps. Fik jeg tanken at oprette et evs hvor jeg så kunne skyde kapital i til en bil. Denne  ville jeg så leje ud til eget ApS, og på denne måde betale den “tilbage” igen. Jeg tænker på denne måde jeg kan lave et privat lån hvor jeg kan komme uden om aktionærlån og renter mm. ville dette være muligt og give mening?

God aften til jer!

Kenneth. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

for det første ville du kunne få problem, hvis ikke du kunne vise at din enkeltmands som udlejer blev drevet på fuldt markedsvilkår - så du enten fik for lidt ind (skat sætter det så op uden selskabet har fradrag) eller for meget ind - transferpricing og flytning af overskud fra ApS til enkeltmands - ulovligt

For det andet ville du jo stadigt have risikoen personligt - så du kan da lige så godt låne dit aps pengene - Det skal ske med markedsrente der skal betales til dig (fradrag for selskabet - skat for dig - men det er kapitalskat og faktisk en af de billigste måder at få penge på - derfor må rente hverken sættes for højt eller lavt  min 4% ofte lagt på 6-%) og et lånebrev med betingelserne - men så kører det da

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kbh
Tilmeldt 10. Feb 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for dit uddybende svar. Jeg havde tænkt mig at “leje” den id til det samme som det ville koste hvis jeg havde leaset den ca. men kan sagtens se hvad du skriver. men hvem ejer så bilen?  Gør jeg det (personligt) indtil den er betalt eller er det udenlukkende er lån man kan ude til virksomheden?

mvh Kenneth. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du leaser og - som du klart bør - gør det i ApS så vil det ApS eje bilen - og du er ude i lån til virksomheden

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)