Jeg blev nysgerrig på at høre jer omkring, hvad i ved omkring det at sælge andre virksomheds varemærker uden direkte samtykke.
For at uddybe det, så undre jeg mig over hvorvidt, det er "lovligt", at købe fx en cykel hos Bilka og sælge den på egen webshop. Ikke nok med det, så er man også så fræk - ville nogen kalde det - at man benytter/kopier beskrivelsen af cyklen på Bilka's hjemmeside samt benytter/kopier billederne (som Bilka formegentlig selv har taget og 'ejer') med det formål, at sælge selv 'samme' produkt på egen webshop. Det kunne være et Bilka privatlabel produkt.
Eksemplet er et tænkt eksempel.
Altså, er det "lovligt" at benytte/kopier både beskrivelse og produkt billeder fra Bilka's hjemmeside for, at benytte det til egen hjemmeside?
Du må ikke bruge hverken billeder eller beskrivelse eller andet fra nogen som helst DU må gerne købe cykel i Bilka - selv fotografere og beskrive - du må ikke ændre noget i evt brand navn for mærkevarer heller
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hvordan gælder forholdet, hvis man 'kreditere' ophavsmændene ved at skrive fx 'kilde: bilka.dk'. På den måde er det klart, hvor man har fået materialet fra.
Hvordan gælder forholdet, hvis man 'kreditere' ophavsmændene ved at skrive fx 'kilde: bilka.dk'. På den måde er det klart, hvor man har fået materialet fra.
Det kan være, at de bærer over med dig. Men uanset hvad, så kræver en sådan kopiering altså et samtykke/en aftale.
Du må ikke - under nogen omstændigheder - med mindre andet står skrevet i f.eks deres betingelser eller andet i den dur, tage materiale fra andre hjemmesider. Der er mennesker der bruger timevis på, at skrive perfekte brødtekster og timevis på, at tage de helt rigtige og perfekte produktbilleder/billeder generelt.
Mange der har unikke produktbeskrivelser vil i øvrigt formentlig heller ikke give dig lov til, at bruge de pågældende tekster idet, at det kan skabe problemer ift. SEO.
Hvordan gælder forholdet, hvis man 'kreditere' ophavsmændene ved at skrive fx 'kilde: bilka.dk'. På den måde er det klart, hvor man har fået materialet fra.
At kilde angive hjælper ikke noget, hvis du ikke har en brugsret. Dvs du skal have tilladelse fra ophavsmanden til at benytte materialet, ellers kan du risikere at få problemer.
Iøvrigt er det ikke noget med varemærker at gøre, det omhandler ophavsret.
Du må gerne købe et brand og selv vælge det videre, det sikre EUs regler om varernes frie bevægelighed. Men du må ikke bruge materiale, slogans eller give indtryk af, at du er autoriseret forhandlet af brandet.