Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra IVS til Aps: indskud

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter :)

Jeg er freelancer og har et IVS som jo skal ændres til ApS meget snart. Mit spørgsmål drejer sig om regler for indskudet på 40.000 kr.:

På min driftskonto (i IVS'et) står der pt. langt over hvad der kræves i ApS-indskud. Når jeg skal konvertere til ApS, er jeg så nødt til at udbetale ca. 80k til mig selv, for så først at betale skat mm. og så indbetale de 40k i indskud der efter?

Kort sagt: kan IVS'ets indestående bruges helt eller delvist som indskud UDEN at udbetale midlerne som løn først?

På forhånd tak for svar :)

Simon

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan de ja - men du skal jo have en mellembalance hvor skatten er beregnet mm - for at vise det vil være frie midler. Kikser du, og siden kommer i uføre, så kan kreditorer hævde, at du IKKE har et ApS og så vil du hæfte som var det personlig selskab, så jeg ville få en med lidt rutine i mellembalance til at lave de tal du skal bruge til generalforsamlingen. At de står i bank, er på ingen måde garanti for, at de er fri kapital der kan overføres - du kan jo skylde penge også, moms, skat osv

Metoderne er vist her - men få hjælp til mellembalance https://johnhannover.blogspot.com/2020/08/ny-aftale-om-bedre-muligheder-for-ivs.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John - menge tak for hurtigt svar! Jeg prøver at finde en der kan hjælpe med balancen Yes

Mvh. Simon

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Jeg kan eventuelt hjælpe dig med at opstille mellembalancen, til brug for illustreringen af frie reserver for 40.000.

Mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)