Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Licens sendt uretmæssigt til gældsinddrivelse

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 22:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Kan det virkeligt være rigtig at DR Kan sende en licensregning til gældsinddrivelse selv om man ikke skylder dem pengene ? - Min kone betaler licens her i husstanden men nu er de så kommet på den geniale ide at jeg åbenbart også skulle have betalt licens ?. De påstår at da jeg ikke selv har frameldt mig licensbetalingen ( Som jeg så heller aldrig selv har tilmeldt mig ) At jeg skal betale uanset hvad. Og så sender de også lige en ekstra regning for det sidste kvartal for at toppe den op.

Skal man virkelig til at finde en Advokat og gå i retten for at få stoppet denne galskab ???. Kan ikke lade være med at tænke på hvis man som selvstændig gjorde det samme hvad der så ville ske - først sender man en regning til manden i husstanden og når den er betalt så sender man også lige en til konen. Og bliver den ikke betalt så er det direkte til gældsinddrivelse så skal SKAT sgu nok få dem kradset ind.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er der ikke oplysninger nok til her - men en hustand skal bare have EN licens men mindre den ene i hustanden benytter det til erhverv.

Har i hver haft licens inden i flyttede sammen, burde den ene af jer nok have frameldt sin ved sammenflytning. Jeg går ud fra du har protesteret til DR så snart de bad om betaling og så kan den ikke bare inddrives - så der mangler nogle oplysninger.

Du skal ikke som sådan i retten men rettidigt have protesteret med den begrundelse de nu en gang måtte have - de kan f.eks ikke vide hvis nogen flytter sammen eller gifter sig per automatik - så vil inddrivelsen kunne stoppes

Hvis du ikke kan tale den til rette med DR - så kan ingen her sige om det er dig der har forsømt noget eller en fejl - du vil jo altid beskrive tingene ud fra at du er forfulgt, mens DR måske ville beskrive den helt anderledes - og ja - så KAN du jo bruge advokat, men det er ikke normalt - Normalt forklarer man sager for DR eller hvem det er der kræver penge - længe inden den går til inddrivelse - som jo først sker længe efter opkrævninger og rykkere.

Prøv licendskontoret og se om ikke du kan tale den på plads - anmelder man ikke flytning og sammen flytning og har været licensbetaler inden, så kan licens kontoret ikke ane det - og så KAN de måske sige du har udvist passivitet- men kan du vise alt er korrekt - så tror jeg de frafalder

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

( Har nu skrevet til dem at hvis jeg betaler for de sidste 1½ år som de kræver selv om min samleverske har betalt licens i den periode så må de betale hende tilbage da de jo er opkrævet under falske forudsætninger. )

Jeg er fuldt ud klar over at du er tilhænger af den tro at offentlige myndigheder aldrig begår fejl. Men selv du må kunne forstå at det kan ikke være rigtig at vi har en offentlig institution der kan sætte sig ud over loven og fuldstændig selv sætte dagsordenen for deres måde at inddrive penge på enten den er lovlig eller ej.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:
De påstår at da jeg ikke selv har frameldt mig licensbetalingen ( Som jeg så heller aldrig selv har tilmeldt mig )

Hvis man ikke framelder sig, hvis man er registreret som betalingspligtig så hænger man på licensen uagtet at en anden betaler i husstanden. Det fremgår også af licensbekendtgørelsen. Omkring opkrævning er en rykker nok inden de sender den til inddrivelse hos SKAT

Spørgsmålet er så hvordan du er blevet registreret i første omgang, hvis du ikke selv har gjort dette.


Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 19:43 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

(Spørgsmålet er så hvordan du er blevet registreret i første omgang, hvis du ikke selv har gjort dette.)

Det sørgede DR for da jeg boede alene i en meget kort periode. For det kan de jo sjovt nok sagtens holde øje med men ikke at vi er 2 der betaler på samme tid.

Det må jo være en oplagt mulighed for alle andre forsyningsselskaber i Danmark at begynde at opkræve dobbelt i hver husstand så kan de jo hurtigt få et overskud Smile

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:06 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
Det må jo være en oplagt mulighed for alle andre forsyningsselskaber i Danmark at begynde at opkræve dobbelt i hver husstand så kan de jo hurtigt få et overskud Smile
Alle steder gør de da det - lige som en del har forsøgt at forklare dig -  Hvis du har abonnement og ikke opsiger det, så forsætter du betalingen efter at være flyttet - men vil jo normalt have det med i salget, at køber overtager - og der vil være måleraflæsning og alt

Du vil jo også hænge på en avis til en bopæl hvis du flytter sammen med en anden og deler avis - hvis ikke du opsiger det - så kommer den i postkassen og læses af en anden eller smides ud/lægges i kattebakken, men du skal da betale stadigt.

Det er helt total standard - og du glemte at framelde, hvad du nok så ikke er alene om, men thats life - Du kan jo prøve at forklare at fra dato xx har du boet med en anden licensbetaler og se om du så opgiver - men du vil have fået rykkere - måske i eboks - før det går til inddrivelse, så  det er licens kontoret du evt skal tale med - ikke inddrivelsen - de har intet med alt det at gøre - de opkræver ud fra lovligt rykker og ikke andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 20:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Alle steder gør de da det - lige som en del har forsøgt at forklare dig -  Hvis du har abonnement og ikke opsiger det, så forsætter du betalingen efter at være flyttet - men vil jo normalt have det med i salget, at køber overtager - og der vil være måleraflæsning og alt

Ja vi betaler da heldigvis kun 1x strøm og 1x vand endnu. Hvis i betaler det hele 2x så må i have for mange penge Skype-Wink

Der er en ud over dig der har skrevet i denne tråd - er det det du kalder en del ???

Et abonnement kræver at du aktivt tilmelder dig for at være gyldigt så ergo kan det jo ikke være et abonnement så den falder hurtigt til jorden. Og hvorfor skal man framelde sig noget man aldrig har tilmeldt sig ?.

Licenskontoret skriver at man kan ikke klage til andre end dem ellers må man gå til Domstolene. Og her gik man og troede at det var et fornuftigt system men endnu en gang må man indse at det offentlige lever i deres helt egen verden og de er ikke til for at hjælpe borgerne.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Ja vi betaler da heldigvis kun 1x strøm og 1x vand endnu. Hvis i betaler det hele 2x så må i have for mange penge Skype-Wink

Der er en ud over dig der har skrevet i denne tråd - er det det du kalder en del ???

Et abonnement kræver at du aktivt tilmelder dig for at være gyldigt så ergo kan det jo ikke være et abonnement så den falder hurtigt til jorden. Og hvorfor skal man framelde sig noget man aldrig har tilmeldt sig ?.

du vil jo ikke have et svar fra nogen - eller ikke læse det  så det giver jeg op med - du bliver tydeligt i tråd efter tråd mishandlet af verden på mest uretfærdige vis, og skal nok slet ikke have råd fra nogen - bare luft - Gid vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 10:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er da tydeligt du ikke er kommet videre siden du blev smidt ud som moderator og dine svar viser jo også klart hvorfor de ikke kunne bruge dig. Men hvis du nu skar ned til at svare på 30% og så satte dig lidt ind i emnerne så skal du se det hele nok bliver meget bedre for dig og så kan det være de lukker dig ind i varmen igen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu aldrig været moderator og der for ikke nogensinde smidt ud - og er skam i varmen. Du vil bare ikke ret gerne læse vores svar til dig hvis de ikke bare bakker dig op 

Jeg fastholder - at din eneste mulighed er licenskontoret - at overbevise dem om du har betalt dobbelt og se om de så forbarmer sig - Gældsinddrivelsen hjælper det næppe at kontakte når den er så langt (generelt først efter rykkerprocedurer) men der sker jo intet ved at du prøver der heller. Tror ikke du kommer igennem hvis du har været licensbetaler på anden adresse, og ikke har afmeldt denne ved flytning, hvad man nu en gang skal - om det er avis eller licens eller andet, men der kan jo sidde en smidig person på licenskontoret 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)