Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler vedr. online køb/videresalg

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg ønsker at blive lidt klogere på reglerne vedr. online indkøb af varer med henblik på videresalg gennem webshop - uden foregående aftale med producenten.

Helt konkret vil jeg gerne vide lidt mere om hvilke regler og tilladelser der gør sig gældende hvis jeg som virksomhed køber et produkt online i udlandet (lad os sige i Tyskland), med henblik på at sælge det med fortjeneste i min webshop. I det givne eksempel har jeg fundet en vare der er billig i Tyskland, som jeg kan sælge med en fortjeneste i Danmark. Jeg har ikke en aftale med producenten, og vil derfor høre om jeg frit kan købe deres produkter online f.eks. via. Amazon og sælge det i Danmark dyrere på min webshop. Det drejer sig om produkter som powerbanks og solcelle paneler til opladning.

Så for at skære mine spørgsmål ud i pap:

a) Kan jeg købe et produkt fra en webshop indenfor EU, og sælge det i min egen webshop uden at have en aftale med virksomheden jeg køber det fra om at det er til videresalg i egen webshop?

b) Er det tilladt at sælge produkter i min webshop fra producenter jeg ikke har en forhandleraftale med, eller kræver det en direkte aftale med producenten at forhandle deres produkter?

Håber i kan gøre min lidt klogere, har haft lidt svært ved at søge mig frem til et endeligt svar på google.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Skovmand:
a) Kan jeg købe et produkt fra en webshop indenfor EU, og sælge det i min egen webshop uden at have en aftale med virksomheden jeg køber det fra om at det er til videresalg i egen webshop?

b) Er det tilladt at sælge produkter i min webshop fra producenter jeg ikke har en forhandleraftale med, eller kræver det en direkte aftale med producenten at forhandle deres produkter?


Så længe du køber inden for EU så er det ja til begge spørgsmål  men vær sikker på de sender fra EU- for amazon.de f.eks har mange asiatiske sælgere

Som udgangspunkt er det svært at tjene på. Du har ikke alm 14 dgs returret hvis du er B2B handler hos leverandøren og skal tilbyde din kunde både 14 dages fri retur og - hvis kunden returnerer, kan du ikke skubbe den tilbage til sælger når du har købt og videresolgt selv B2B

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)