Medarbejderen vil hver dag skulle ud til en eller flere kunder. Her i starten ihverfald, kan det godt klares ved at hun tager s-tog + evt. cykel, men jeg er i tvivl om hvilken løsning vi kan tilbyde, så hun ikke selv skal stå med transport regningen til de forskellige steder. Jeg kan umiddelbart komme på følgende muligheder: 1) Hun tager befordringsfradrag, men det bliver jo et kaos med mange skiftende arbejdssteder 2) Vi giver hende et frikort til tog, men jeg har svært ved at finde en løsning der ikke blot er fra lokation A til lokation B, men til mange skiftede. Hvad er der ellers af muligheder? Må vi f.eks refundere hendes faktiske rejseudgifter? |
1 ja hun skal jo så føre transport bog med start og slut osv - for at kunne vise befordringsfradrag , men det er jo muligt
2 lidt kompliceret og jo her ikke mellem hjem og arbejde - og kan bruges privat https://www.pwc.dk/da/personalegoder/transport-mellem-hjem-og-arbejde.html
refundere kan i, men så fra jeres arbejde og ud til kunden - ikke fra hjem som jeg ser det
I må naturligvis refundere som I vel, men så er det som løn med skattetræk
vh John Hannover