Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge Googles placeringshistorik til kørebog?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg og en kammerat har hver vores enkeltmandsvirksomhed (transportfirma),  hvor vi kører i vores private biler for Mover
Min kammerat har fået underkendt sit kørselsregnskab af skat.
De foreslår så at han får kørselsgodtgørelse for de registrerede tur hos Mover. (og ikke kørsel til start eller returkørsel)

Vores spørgsmål er om nogen har erfaring med at bruge data fra Googles placeringshistorik til at dokumentere kørsel?

Venlig hilsen

Peer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

PeerB:

Jeg og en kammerat har hver vores enkeltmandsvirksomhed (transportfirma),  hvor vi kører i vores private biler for Mover
Min kammerat har fået underkendt sit kørselsregnskab af skat.
De foreslår så at han får kørselsgodtgørelse for de registrerede tur hos Mover. (og ikke kørsel til start eller returkørsel)

Vores spørgsmål er om nogen har erfaring med at bruge data fra Googles placeringshistorik til at dokumentere kørsel?

Venlig hilsen

Peer

kun en har jeg set teste det - uden held - da det jo ikke siger hvor bilen var, men hvor personen var. - Om den kan knyttes til bilen og vise HVOR i var da i fik turen - så lille bitte måske. Jeg ville i alle fald høre skat, om den kunne tænkes gennemført. Skat vil også se på, at det virker til at det er kørselsfradrag alene der berettiger jobbet - eller om udbetalingerne i sig selv gør det muligt

Der er jo tale om fradrag og ikke udbetalt godtgørelse, men det i vel klare over.

Husk momsreg når det er klart I kan nå 50 t på 12 mdr ( i princip når 4000 kr per måned)  Hvis ikke momsreg - skal mover angive betaling til jeres CPR til skat som honorar - ikke sikker på de overholder den*

https://skat.dk/skat.aspx?oid=2284087 er god på området

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Nov 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 05:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar og de gode råd.

Vi er godt klar over at det er fradrag.
Vi er også momsregistrerede.

Vh.

Peer

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt er der lidt forskellige krav til kørebøger, afhængig af om de bruges til udbetaling af godtgørelse eller som reel kørebog.

Der har været en stribe underkendte splitleasingskørebøger baseret på GPS, selvom al kørsel var stedfunden.

Årsagen er at en GPS-tracker ikke har km-standen med i sin dokumentation - og km-stand skal anføres ved kørebøger.

 

DERFOR:

Anfør altid køretøjets fulde km-stand ved start og slut af dagen hvor der køres erhverv, samt dagens rute, formål osv. Derved opfyldes alle skats krav, man kan så bruge en GPS-tracker som yderlig bevisstyrkelse - men det kan ikke stå alene, hvis ikke det interfacer med bilen og logger km-standen. Kørt distance er IKKE nok.

Yderlig styrkelse kan være et billede af km-visningen periodisk.

Husk på en eller anden måde at vise at kørselsregnskabet bliver kontrolleret, selv om det er sammeperson som har ført det - det SKAL kontrolleres og kontrol skal fremgå.

 

/Hanssing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Hannsig - evt kunne forsøges med km stand start år og slut år hvis du har den - for at vise, at der er plads til privatkørsel indimellem
Jeg tror stadigt den store problematik er at google placerings historik er mandens telefon og ikke bilens placering. Den telefon flytter sig jo også hvis han sidder i mors bil på vej til købmanden

En ordentlig ført kørebog er nok krævet her - men det er jo ikke forbudt at prøve at se, om skat ude fra betalte ture som jeg forestiller mig den der betaler har registrering over og dermed vel også den der modtager betalinge - og så noget placeringshistorik og lidt anskuelighed af KM stand inden og efter det hele - kunne bøje sig lidt - men jeg TROR det absolut ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)