Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge tilbage fra Skat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så blev selvangivelse lavet og resultatet er penge tilbage til mig. Skønt!

Efterfølgende står der at pengene tilbageholdes indtil skat har tjekket om jeg skylder dem penge. Men hvor lang tid tager dette min?

På årsopgørelsen står der desuden "kørselsdato" er det her de forventes udbetalt/frigivet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48

Hej!

Max 3 uger efter kørselsdatoen.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 21:58

Tak Peter

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:07

Får også penge tilbage... uh det´godt :-)

Hvis du går ind på skat.dk under borger og tast-selv service kan du logge på med tast-selv koden fra din forskudsopgørelse.

Gå ind under årsopgørelse...

På min står der i hvertfald både hvor meget jeg får tilbage og så står der "dispositionsdato på din nem konto"... så det må jo være den dag, pengene bliver udbetalt.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:33

Jeg får også penge tilbage, men jeg er ikke så begejstret.
Det betyder nemlig, at jeg har tjent mindre end forventet i 2007.
Jeg ville faktisk hellere have haft en ekstraregning, fordi det ville betyde, at jeg havde råd til at betale den.

mvh Hans

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 09:13

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:
Jeg får også penge tilbage, men jeg er ikke så begejstret.

Nu har du jo løbende lavet regnskab og set at dit overskud ikke ville blive som forventet (det er bl.a. det regnskabet er til for), så du kan vel ikke blive så skuffet over at se det endnu en gang.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 11:39

Jamen hvor jeg er rødglødende lige nu. Angry

Jamen det er da skønt at få penge tilbage i skat og ikke mindst når man er studerende. Se som tidligere skrevet holdes pengene tilbage....mærkeligt tænker jeg men med kørselsdato d. 25/3 tænker jeg...."de kommer nok snart".

Senere hører jeg så at det skyldes at jeg et eller andet sted står registreret til at skylde kommunen eller SKAT penge. ? Hvilket for mig er et mysterium. Derfor ringer jeg til skat....dem skylder jeg ingen penge,

Ja så sker det, jeg ringer til kommunen der kan oplyse mig at jeg skylder dem 2225 kr. WHAT siger jeg, for hvad?

I maj 2007 i forbindelse med en foreningsforsamling bestiller jeg i foreningensnavn et forsamlingshus. Dette administreres af kommunen og de for vores revisors adresse også skulle den være klaret. Imidlertidigt viser det sig at regningen aldrig er ankommet til foreningen og kommune damen syntes derfor at den skulle ligges ind under mit navn og CPR nr.

Fra maj til idag er jeg aldrig blevet orienteret om, at jeg skulle skylde dem penge. Jeg har aldrig modtaget regning eller rykker, og da jeg spørger kommune damen siger hun, at det skylde system omlægning!

Nå resultatet er, at da jeg atter ringer til SKAT siger de, at der min. går 2 måneder og senest 1 oktober før jeg ser mine penge. Jeg siger træk pengene træk pengene.,,,,,men det er forsent, nu er jeg kommet bag i køen, FORDI jeg skyldte kommunen penge.

FØØØJ det er ringe! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40

Hej Kenneth!

Ja...det er et bureaukratisk system, du er oppe imod.

Og du kan sådan set ikke gøre en sk..!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)