håber dette indlæg er ok har ikke rigtig kunne finde andre steder til jeg kunne spørge Jeg har driver en Virksomhed sammen med anden, Min kollega har solgt en vare til en kunde som har var med den gamle del, min kollega måler den for at kontrole om det den rigtige del inden vi bestiler der bliver så bestilt, Varen viser sig så at være en forkert at kunde for leveret, kunden vælger så ikke at kontrolere om det er det rigtige han har modtaget og montre det afligevel og under processen har han så øddelagt varen så den ikke kan genbruges. Jeg mener ikke vi er forpligtigt til at tage varen retur eller give manden pengene tilbage fordi har øddelagt varen selvom den er forkert er vi helt ved siden af eller dette korrekt og vis ja findes der en lov omkring dette jeg kan læse op på omkring dette. Jeg kan finde en masse omkring forbruger men ikke os som sælger |
Det er vel ikke noget der er konkret reguleret via forbrugerlovgivning MENdrbombay:Min kollega har solgt en vare til en kunde som har var med den gamle del, min kollega måler den for at kontrole om det den rigtige del inden vi bestiler
der bliver så bestilt, Varen viser sig så at være en forkert at kunde for leveret
Sagen kan af forbrugeren som godt indbringes for forbrugerombudsmanden - som KAN træffe SIN afgørelse eller - den kan gå i civilretten
- Kunden har været ud med delen og I er proff og firma og har målt den og bestilt en magen til
- I har leveret denne til kunden som den del kunden skulle bruge.
- Kunden stoler på, det er den rette og monterer den - - hvorved den på en eller anden måde åbenbart skades.
Her tror jeg man retsligt vil mene, at kunden var i god ret til at søge at montere den del i leverede ud fra, at I fik mulighed for at opmåle og jo så leverede- vel også uden at kontrollere yderligere. Det er måske slet ikke sikkert kunden KUNNE se det, uden at prøve at montere
Jeg vil ret klart mene, at I må opgive betaling for den gale del i leverede. OM den så er ødelagt helt ved forsøg på montering er ikke til at vide her, men I har jo ret til at få den igen så i alle fald og evt udbedre den.
I har givet også ret til at udbedre fejlen, ved at levere den korrekte del rimeligt hurtigt som erstatning - men at kræve penge for den gale del i som firma leverede en forbruger som du beskriver det, det vil jeg mene vil gå galt hvis den ender i retten
vh John Hannover