Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms One Stop Shop ved salg af apps gennem distributionsplatforme

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 20
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har læst lidt omkring den nye Moms One Stop Shop ("OSS")-ordning (BESVÆRLIGT!). Jeg driver et ApS og skal til at sælge apps gennem Google Play, Apple App Store og Amazon App Store. Jeg vil argumentere for, at vi ikke sælger varer eller ydelser til private, men at det er de respektive appbutikker, som står for dette. Kunden køber det hos og gennem en appbutik (og appbutikken tillægger endda skatter i det land, som kunden befinder sig i), og hver måned sender appbutikker os så nogle penge (85 % af alt salg, da de tager 15 % i kommission). Er det rigtigt forstået, at vi IKKE skal registrere os for OSS, da vi IKKE sælger til private? Det er jo Google, som sælger til private, da det er deres platform, som de private kunder benytter for overhovedet at kunne se og købe vores apps.

Jeg mindes at have læst et bindende svar fra SKAT ang. noget lignende. Jeg skal bare lige høre, om jeg skal foretage mig noget her, for jeg vil jo klart mene, at vi IKKE skal opgive one stop moms (det er vi heller ikke i dag, men vi har heller ingen apps ude endnu (har vi dog snart)). Hvad tænker I?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ret enkelt. Hvis du fakturer private så skal du MOSS registreres. Hvis du fakturerer nogen der har VAT registrering selv - så det alene er dem der køber af dig og betaler dig, så skal du behandle det efter alm momsregler - reverse charge inden for EU og moms rubrik C uden for

Du må vide hvem du fakturerer og hvem der betaler dig - og så er det helt enkelt - Er det en VAT registreret som sender dig afregningsbilag med sit VAT nummer angivet - så er det som handel til VAT registrerede blot - og ER det google som fakturerer de private - så er det google (vel irland) hvor du ikke skal andet end angive salget til deres VAT hver måned i EU moms per VAT nummer og i rubrik B

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sælger eget udviklet software (altså elektroniske ydelser) til private i kommission gennem online-stores, der er placeret i EU. Jeg modtager en måndelig faktura med det beløb, jeg skal have udbetalt, dvs. ydelsens pris, fratrukket moms (udspecificeret efter de lande, hvor køberen er bosat) og fratrukket kommissionen.

Er det korrekt forstået, at det beløb jeg modtager netto skal indberettes som "EU-salg uden moms" (den med den måndedlige frist hos skat) med angivelse af de pågældende online stores' VAT nummer?

Grunden til, at jeg er i tvivl, er, at der jo er moms inde i billedet. Der bliver afregnet moms for en ydelse, jeg sælger, det er blot ikke mig selv, der afregner den ...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan kun dine online-stores svare på. Er DU sælger mod kunden så skal du jo være one stop shop registreret og selv indbetale momsen til de forskellige lande men hvis det er shoppen der sælger og lægger moms på, så skal du jo fakturere shoppen - som vel er momsregistreret med reverse charge moms. Det kan jo passe med at du også betaler dem en provision - 

Du skal så fakturere med reverse charge og indberette det på hver shops VAT nr månedsvis samt momsrubrik B

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Shoppen opkræver momsen og indbetaler den til hvert land.

Hvem der er sælger i denne sammenhæng, ved jeg ikke. Shoppen sælger mit produkt på vegne af mig kan man sige.

Jeg har også lidt salg fra min egen webshop, er registreret i one stop shop moms og betaler EU-momsen. Det har jeg styr på.

Det er den anden problematik med kommissions-salg, jeg er i tvivl om.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Karlstad:

Shoppen opkræver momsen og indbetaler den til hvert land.

Hvem der er sælger i denne sammenhæng, ved jeg ikke

det kan næsten kun være shoppen så - og så skal du fakturere shoppen for beløbet uden moms og kommission som reverse charge moms og indberette det på shoppes VAT nr i EU moms per VAT nr + samlet i momsrubrik B (eller have et afregningsbilag med alle oplysninger svarende til faktura fra dig)

De kan umuligt indbetale momsen på dine vegne

De er klar over, at du er CVR med egen momsregistrering går jeg ud fra - ellers kan de ikke lige forstå reverse charge på din faktura til dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fakturerer shoppen uden moms og uden kommission, jeg fakturerer det beløb, de udbetaler mig. Det beløb indbrettter jeg til skat hver måned som "EU salg uden moms".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder korrekt - din faktura skal så sige reverse charge og du skal indberette de to steder - på shoppens VAT månedsvis momsen og salget samlet i alm moms rubrik B
gem din dokumention for check af deres momsnummer i viles som print screen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Mange tak.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)