Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOSS: Moms One Stop Shop i e-conomic - hvad gør I?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Fra 1. juli ændres reglerne således at mange flere virksomheder skal til at opkræve lokal moms fremfor dansk moms ved salg til private i EU.

Desværre er e-conomic "ikke klar" før Q4 til dette - og Dinero/Billy siger blot pas ift. MOSS.

Hvis vi i vores virksomhed reelt skal overholde de nye MOSS regler, så vil det kræve at vi udvider vores e-conomic regnskab med 20 nye konti (én for hvert land hvor vi har sporadisk salg til privatkunder) og at vi udvider vores Produkt-varenumre i e-conomic fra 50 stk til 50 x 20 = 1000 stk. Det er helt godnat, men det er i praksis hvad e-conomic pt. anbefaler som "short-term løsning".

Jeg har ringet til SKAT idag som siger vi er de første der "brokker os" over situationen. Jeg ville derfor høre om der er andre her på amino som står i samme problemer - og hvorvidt nogen af jer har fundet på en genial løsning, som både sikrer at man kan overholde loven - men samtidigt undgår at man skal "smadre" sin e-conomic infrastruktur.

Tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at have læst at economic kan støttes op til det og Billy kan da også, de har det jo til ydelser som længe har haft samme system. Dinero kan ikke

det er en integration givetvis

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Soyouz:
Jeg har ringet til SKAT idag som siger vi er de første der "brokker os" over situationen. Jeg ville derfor høre om der er andre her på amino som står i samme problemer

Du er ikke den eneste. Jeg oprettede dette indlæg for noget tid siden https://www.amino.dk/forums/p/312462/1877928.aspx

Men jeg tror der er mange som slet ikke er klar over ændringen.

Jeg fik at vide fra Dinero at de arbejdede på en løsning, senere meddelte de så at det var droppet. Så vores løsning bliver noget manuelt momsregnskab for eksport.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)