Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken Løn-service? Løn via skattekode 09 - udenlandske EU-medarbejdere uden CPRnr.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 28. Jun 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Vi betaler i dag løn til ikke-danske EU-borgere, borgere der ikke har et CPRnr - via Skattekode 09. Disse medarbejdere får udbetalt deres Nettoløn, og bliver beskattet lokalt i det land hvor de bor, som udenlandsk indkomsts.

Via E-indkomst registrerer vi manuelt, hver gang vi betaler denne løn, at Person X, har dd modtaget X-kr, under skattekode 09. - og laver en manuel lønseddel.

Dette er bøvlet... Ved i om nogen Lønservice der kan magte ovenstående? Jeg har spurgt Dataløn, Danløn, Zynergi - som alle tre melder pas, da deres system kræver at alle vores medarbejdere, som vi betaler løn til har et CPRnr = vi kan ikke oprette en medarbejder, hvis han ikke har et CPR nr.


Ser frem til at høre fra jer :)

Vh/Martin
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Er det ikke nok med et skattepersonnummer? Se evt. https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234884, men det har du jo nok læst.

det er jo til udlændinge der skal arbejde i DK - ikke til betaling til udlændinge som honorar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 28. Jun 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
@Jørgen Kirkegaard

Hvis medarbejderen kunne få et CPR-nr så var det fikset - men jeg har talt med skatteministeriet, den afdeling der administrerer CPRnr, hvor de siger at de ikke giver CPRnr til europæiske borgere, der har bopæl udenfor Danmark - med andre ord, man skal have bopæl i Danmark for at få et CPRnr.

Jeg har ikke prøve det af i praksis, men jeg tager deres ord for at vores udenlandske medarbejdere ikke får et CPRnr.
Fra København S
Tilmeldt 28. Jun 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
@Jørgen

Tak for link - jeg vil forsøge at spørge disse, om de klarer skattekode 09 løn uden CPRnr.


Yderligere - Skattestyrelsen oplyste at der er rigtigt mange der betaler løn til personer uden CPRnr - så hvis nogen her har erfaringer på området, så hører jeg meget gerne hvordan i løser denne udfordring.

Vh/Martin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cpr er alene til borgere der bor i dk (kræver dansk bopæl som også kræves for overhovedet som udlænding at måtte starte jobbet) Det giver da aldrig til udlændinge der ikke bor i DK

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 28. Jun 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Cpr er alene til borgere der bor i dk (kræver dansk bopæl som også kræves for overhovedet som udlænding at måtte starte jobbet) Det giver da aldrig til udlændinge der ikke bor i DK


vh John Hannover 



Ja, det forstod jeg - Håber at jeg finder en lønløsning som klarer at betale løn uden CPRnr, eller en mulgihed for at få CPR nr som en ikke dansk- EU-borger, der arbejder for og er ansat fuldtid, fastlønnet, i et Dansk CVR-registreret selskab.

Der eksisterer jo rigtigt mange jobs i dagens samfund, som muliggør remote working og ikke kræver at man har bopæl i Danmark, også selv om man arbejder fuldtid for det danske selskab. Når det er sagt, så krydser jeg dog fingre for en løsning, der er bedre end at vi må lave manuelle lønseddler og manuelt registrerer disse lønoverførsler i E-indkomst. - hvis jeg finder en, så vender jeg tilbage her med løsningen.

Hvis nogen anden har en løsning, er jeg lutter øre.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

de eneste jeg ville kunne tro havde det var vismadataløn - men det siger du jo de ikke har. Lidt underligt det ikke findes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 28. Jun 21
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Cookie - John Hannover:

de eneste jeg ville kunne tro havde det var vismadataløn - men det siger du jo de ikke har. Lidt underligt det ikke findes


vh John Hannover



Ja, det var også det jeg troede iht Dataløn - Jeg snakkede med Visma Dataløn for et par uger siden, som sagde at de ikke har en standard løsning til ovenstående problematik - de ville henvise mig til deres udviklingsteam, som kunne udvikle en specifik løsning til vores firma, men dette ville koste rigtigt mange penge I udvikling (X0.000kr) - og det er penge jeg ikke ønsker at bruge.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)