Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af ikke betalt bøde fra skat i Dinero

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med 2020 regnskabet, er jeg i tvivl om hvordan jeg bogfører en bøde fra Skat til Aps pga ikke overholdt frist, som der jo for øvrigt er røget renter på. 

Hvis den var betalt i 2020 ville jeg bruge den post der hedder noget a la "offentlig gebyr uden moms" men bøden ligger stadig på Skattekontoen og er jo så 

reelt (kort)sigtet gæld, men det er jo ikke et lån, så jeg tænker ikke, at jeg skal oprette et finansbilag, ligesom jeg tidligere har gjort ved lån. 

Jeg er lidt lost. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du oprettere skattekonto som en beholdning - og så er det udgift offentligt gebyr uden moms og mod skattekonto der så bliver negativ (alt andet lig) (og den vil så være kortfristet gæld ja.
husk der ikke er fradrag, så i årsrapport skal den konto så lægges til dit resultat til skat ved skatteberegningen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for et godt svar til Junio. Hvis man som jeg har fået gebyr for ikke at få registreret EU-salg uden moms i listesystemet og derfor har fået "Gebyr manglende angivelse listesystemet" på 65,- og efterfølgende 3x renter på nogle ører, hvordan bogfører jeg dette. Jeg har nu intet udestående, det hele er betalt ind på skattekontoen med betalingskort.

- Skal jeg stadig oprette beholdning for Skattekontoen?

- Skal jeg registrere gebyret og renter hver for sig (forskellige konti?). 

Jeg bruger Dineros standard-kontoplan, hvis det gør nogen forskel/hjælp

Opdatering:

Jeg har jo så haft nogle småbeløb fra 2 kvartaler med moms hvor jeg havde moms til gode, som SKAT så har modregnet i gebyret. Hvordan søren posterer jeg dette... 

Dbh, Svend

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke helt du kan klare bare her - brug deres support. Ja du bør oprette skattekont

Gebyr og renter kan slås sammen på konto for ikke fradragsberettiget omkostnng

 din mos er for sig - som betalt via skattekonto (og så må du jo have haft sat penge derind)

Venlig hilsen. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar :-) Jeg vender den med deres gode support.

Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Blot hvis nogen skulle finde denne tråd med en googlesøgning eller andet er her lige en opfølgning.

Løsningen blev:

 - endnu en beholdning kaldet "Skattekontoen hos SKAT" (bemærk oprettelse af konto "beholdning" i Dinero blot med tomme felter for bank-info som reg/iban/swift).

 - finansposter for udbetalingerne fra SKAT for negativ moms til Skattekontoen

 - finansposter for gebyr + renter på 60200 - Ikke fradragsberettigede udgifter med Skattekontoen som modkonto (positivt beløb)

 - finansposter for (mine) (rest-)indbetalinger til Skattekontoen

Nu går det hele i nul, lækkert! (Pånær selvfølgelig kontoen 60200 - Ikke fradragsberettigede udgifter som nu viser mine samlede udgifter til skats gebyr og renter)

Tak igen, John

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)