Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aconto skat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle :-)

Jeg er kommet i en lidt dum situation og kunne godt bruge lidt bogføringshjælp.

I regnskabsåret 2020 modtog jeg et brev fra skat med krav om to betalinger af aconto skat. Eftersom det pågældende selskab ikke var aktivt og der derfor ikke ville være nogen skat at betale valgte jeg at ignorere dette. Her i april måned i år går det op for mig, at Skat har tilskrevet renter på den manglende betaling af aconto skat og nu også med krav om betaling og trussel om incasso. Jeg betaler fluks hele det udestående beløb.

Nu skal jeg så have bogført det der vedrører 2020 i regnskabsprogrammet (Dinero), hvilket er to aconto betalinger og 10 rentetilskrivninger.

Med andre ord har jeg dels aconto skat for 2020 og renteudgifter for 2020, men selve betalingen sker i 2021.

Hvordan skal jeg gribe det an i hhv. regnskabsåret 2020 og 2021?

På forhånd tak.

Allan
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår har skat begførtt renterne og skatten - det ser du i din skattekonto som indlogget hos skat

Jeg fornemmer du har lukket 2020 regnskabet - har du også indberettet det til styrelsen som årsrapport?

Dinero support kan fortælle hvordan du kan bogføre i 2020 - med mindre tilskrivning af renter faktisk er i 2021. Skulle de være det, så tror jeg ikke jeg ville ændre 2020 men nu bogføre acontoskat på konto for skat i status - den vil så blive udlignet til nov på basis af din selskabsselvangivelse (som du måske også har indberettet)
Renterne er lidt besværlige - da du vel bogfører på konto for renter MEN den udgift skal du så udligne (lægge til dit resultat til skat) da der ikke eer fradrag for den the renter


Dinero support er supergod så de kan føre dig igennem det hele

vhh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jun 21
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Tak for et hurtigt svar og jeg beklager de manglende informationer.

Jeg har ikke lukket 2020 regnskabet og det er i forbindelse hermed at jeg er stødt ind i problemet.

Skat har på skattekontoen bogført som følger:
2020: 2 Acontoskat og 10 rentetilskrivninger
2021: 1 Acontoskat, 4 rentetilskrivninger samt 1 rykkergebyr

Jeg håber, at det besvarer dine spørgsmål.

Ser frem til at høre fra dig.

Vh Allan
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er der jo ikke meget andet end bogfør acontosktterne i de korrekte år på skattekonto i status mod skattekonto  indtil du har betalt i bank hvor du udligener den og renterne så også blot som ikke fradragsberettiget renteudgift samt gebyr uden fradrag for hvert af årene 

og så ind og rette så acontoskat fremad svarer til virkelighed - evt 0

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)