Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag i hobbyvirksomhed

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man fratrække kørsel jf statens takster, når man har “erhvervsmæssig” kørsel i hobbyvirksomhed/ikke-erhvervsmæssig virksomhed i sin private bil?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for en indtægt du vil trække den fra i? Det er ret afgørende når du skriver hobbyvirksomhed/ikke ervhervsmæssig. Det skal jo i alle fald være en klart skattepligtig indtægt som kørslen er foretage for at udføre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg fx omsætter for 100000 og har haft udgifter for 40000 ex kørsel er mit overskud 60000. 
Hvis jeg derudover har kørt fx 3000 km i direkte forbindelse med hobbyvirksomheden, kan de 3000 km så trækkes yderligere fra - 3000x3,44 = 10320, hvorved overskuddet til anførelse på årsopgørelsen bliver 49680,-?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rodet du forklarer det. Hvad har hobbyvirksomheden med din åbenbart erhvervsvirksomhed at gøre? Er det de 100.0000 kr du mener er indtægt i det du helt galt kalder hobbyvirksomhed - så må vi vide hvad det er for en hobby du tjener de 100.0000 ved men HVIS det ikke er hobby men erhverv og du for at tjene de 100.000 kr har måtte køre 3000 km og har kørt det i din egen bil og har en meget nøje kørebog med km stand på hver side af erhverv + fra til adresse med formål - dato og km per tur - ja så har du det fradrag du søger

Jeg kan bare ikke li du siger hobby for den er ofte ikke skattepligtig og dine beløb tyder heller ikke på spor hobby men erhverv. Som CVR registreret og dermed kørefradrag efter kørebog når kørslen var nødvendig for indtjening og skete i egen bil
Jeg udgår så fra personlig enkeltmandsvirksomhed og ikke i selskabsform

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er blot et eksempel. I hobbyvirksomhed skal man blot betale skat af overskuddet og ingen moms. Jeg ønsker blot at vide om kørselsfradrag jf statens takster er en del af de udgifter som kan trækkes fra?

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mambo2000:

Det er blot et eksempel. I hobbyvirksomhed skal man blot betale skat af overskuddet og ingen moms.

Øh?

Hvor står dét? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mambo2000:

Det er blot et eksempel. I hobbyvirksomhed skal man blot betale skat af overskuddet og ingen moms. Jeg ønsker blot at vide om kørselsfradrag jf statens takster er en del af de udgifter som kan trækkes fra?

det er absolut ikke korrekt. I en hobby virksomhed vil man ofte slet ikke betale skat - ex undulater som får unger man sælger af - ingen skat af salg - ikke regnskab ikke fradrag for udgifter = hobby - i princip samme med alm hundeopdræt osv.

Du mener sikkert ved omsætning under 50 t på alle 12 mdr er man uden moms - men så er dit eksempel jo rædsomt med indtægt 100.000 og udgift 60.000 - Du kan ikke spørge så dårligt og få ordentligt svar. 

Driver man erhvervsmæssig virksomhed uden registrering fordi man ved man aldrig kan komme op på  50.000 kr på nogen 12 mdr periode - så skal man ikke være momsregistreret - vil ikke have fradrag for evt underskud men vil normalt have kørselsfradrag

Vil du have mig til at svare må du klart oplyse:

1: Hvor mange kroner omsætter (sælger) du for på alle 12 mdr perioder (de 12 bedste måneder du kan finde)?

2: Hvad er det for en aktivitet - Hvad er det du sælger og tjener penge på?

3: Hvad består kørslen af - formålet præcist

4: Er det din egen (eller ægtefælles) bil du benytter

Så måske der kan svares

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit primære arbejde. Man kan som udgangspunkt kun have hobbyvirksomhed, hvis man har fuldtidsjob. 
Overskuddet fra hobbyvirksomheden skrives ind i en rubrik på selvangivelsen. 
Alle udgifter forbundet med hobbyvirksomheden trækkes fra omsætningen, og det beløb indtastes i rubrikken. Kan kørsel efter statens takster trækkes fra omsætningen som en af udgifterne?

Jeg synes selv, at det er et ret simpelt spørgsmål, er der mon en herinde, som har erfaring med hobbyvirksomhed?

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skat.dk. Det kræver, at der er “dømt” ikke-erhvervsmæssig virksomhed. 
Grænsen på 50000,- er i øvrigt ikke gældende for hobbyvirksomhed, så man kan omsætte for mere uden at være momspligtig. Til gengæld kan evt underskud ikke trækkes fra. 

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

jeg kan udlede af dit svar, at du ikke ved, hvad hobbyvirksomhed er, så det nytter ikke noget at fortsætte. Tak for svarene, men de er ikke brugbare. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)