Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivillig lukning af selskab- hænger på teleselskab

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har valgt at lukke mit selskab inden der er ubetalte kreditorer.

I den forbindelse ville jeg bede teleselskabet om at overflytte mine abonnementer til privat regi.

I teleselskabet er jeg bundet i 3 år og har knap 2 år tilbage.

Selskabet blev lukket i dag og samtidig er mobiltelefonerne lukket af teleselskabet.

Nu fortæller de at jeg skal betale knap 14.000 kr som dækker den månedlige ydelse for de resterende 2 år af bindingen - men jeg får ikke noget for pengene.

De vil nemlig ikke overflytte forpligtigelserne til mig som privatperson.

Kan det være rigtigt at man kan opkræves fuld pris, for en vare man ikke får og som de praktisk talt ikke har udgifter ved?

Hold en god tone. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej umiddelbart kan det ikke passe hvis det var et selskab MEN du kan jo ikke lukke et selskab uden at sikre at kreditorer ikke findes (og herunder jo forpligtende kontrakter) Der ville du skulle honorere dem via selskabskapital eller andet - hvis det fandtes, og ellers have ladet det gå konkurs

I personlig virksomhed, så hænger man personligt på forpligtelser uanset man lukker eller ikke 

Det må siges at være en lang binding i teleselskabet - ofte ville det have at gøre med, at du har fået telefoner med i starten og derfor har lang binding. Det lyder ikke smidigt, at de så ikke kan flytte det til privat - men det er nu næppe noget du kan gøre noget ved, hvis du i dit CVR som personlig virksomhed har indgået en sådan aftale, ja så kan de kræve den opfyldt - men du kan så beholde telefonen/telefonerne hvis du har fået noget sådan med fra start - eller hvad andet der er

Meget vil afhænge af den aftale du har undertegnet, som givet har bundet dig i disse 3 år - så jeg tror ikke du juridisk står stærkt i en B2B aftale hvis ikke du kan forhandle dig frem via nyt privat abonnement osv - som du vel har prøvet

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

"Lukke mit selskab" er en utydelig formulering. Du skriver heller ikke selskabsform.

Men anyway - grundlæggende har det selskab indgået en aftale og derfor hæfter dit firma nu for det resterende antal måneder. 

Teleselskabet er ikke forpligtet til at ændre aftalepart (til dig som privatperson). Måske anser de, at de vil få en endnu dårligere sikkerhed for betaling af de 14.000 kr?

Du skriver at de ikke har udgifter. Men teleselskaber kan have haft udgifter ifm. dig, f.eks. hvis du har modtaget en subventioneret mobil eller hvis et eksternt telemarketingselskab har modtaget betaling for at skaffe dig som kunde. Ud over det kan det tænkes at dit teleselskab har generelle mvno omkostninger og omkostninger til nummerserier.

Ofte opnår teleoperatører break-even, på en gennemsnitlig telekunde, sent under bindingstiden. Hvis de tillader kunder at opsige bindingsperioden inden udløb, så hænger deres beregninger ganske enkelt ikke sammen.

Ps. jeg tror at din eneste mulighed for at få valuta for pengene, er hvis du privat betaler (14.000 + moms) upfront for at få overflyttet abonnementet. Og så er du heldig hvis teleselskabet accepterer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)