Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemregning med anpartshaver og selskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude. 

Sagen er at jg snart sælger mit selskab. Der er gæld i selskabet iform af manglende a-skatter men der er også en mellemregning hvor jeg som anpartshaver har en masse penge til gode. Den nye kæber er bekendt med al gæld, men er det forsvarligt at jeg overfører de resterende penge fra seæskabets konto til mig selv og modregner mellemregningen? Eller burde jeg istedet betale noget af gælden? Omvendt, hvad skal der ske med min mellemregning? ( salgsprisen burde afspejle dette, men jeg får ikke end i nærheden af hvad selskabet skylder mig). 

Hvordan ville i kringle den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal ofre hvad det koster, at få konkret revisorrådgivning - med tanke på dine rigtigt mange tråde om emnet

Manglende a skatter  hvis bevidst og støttet af at du selv tager penge ud - kunne nemt føre til hæftelsesgennembrud mod dig som sælger. Det er jo penge du ved du skylder staten, som du hiver ud til dig selv og hvor du kan vide, selskabet rent faktisk står som konkurs.

Hvad mellemregning er, har intet med prisen/værdien at gøre. Du skal ikke sælge med gæld til det offentlige og så hive penge ud til dig selv samtidigt - slet ikke uden at have talt helt konkret med en revisor der tager konkret stilling. Dit ansvar for driften i din tid forsvinder ikke totalt ved salget, slet ikke hvis du i det - trækker penge ud selv og lader a-skatter mm stå som gæld videre.

Det at du ikke får hvad selskabet skylder dig, vil pege på, at der er en indforståelse af at staten skal finansiere driften - og hvad tænker køber dog her overhovedet ved at betale mere end gælden - hvis ikke i - at køber måske slipper for gælden eller kan la gå konkurs - med mindre der er andre helt skjulte værdier? Det naturlige ville normalt være, at du gav afkald på mellemregning - eller indgik langsigtet sælgerfinansiering, som gjorde at køber kunne betale den kendte gælde - specielt til det offentlige. Der er noget galt i handlen som jeg ser det, og du søger amino svar hvor du burde have en kyndig revisor/advokattype direkte på sidelinjen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey John.

Jeg har skam både en advokat og endda registreret revisor, som jeg dog ikke stoler 100% på. Jeg har en advokat som modsiger min revisor og omvendt- Så det er rart med en second opinion. Det revisoren siger giver bedre mening men han er utrolig langsom, dog ikke til at sende regning for sine timer. 

Desuden spørger jeg godt nok meget herinde, men det er til egen vinding, så ved hvad og hvordan til i fremtiden😉

Som jeg også en gang for llnge siden skrev til dit, så burde du tage dig betalt for din rådgivning, jeg ville ihvertfald være kunde!

Tilmeldt 15. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg oprettede forresten ogspåen tråd som du svarede på vedrørende hvad det ville koste at få en advokats bistand i forbindelse med salget. Jeg kan nemlig ikke sammenligne med den nuværende, da det er 2 vidt forskellige situationer- So no worries advokat-er er på sagen. Men igen jeg stoler bare ikke pp advokater, jeg har haft personlige erfaringer hvor de trak tingene i langdrag og komplicerede mine sager endnu mere og dermed flere timer og flere penge. De sidste 2 gang jeg har brugt advokat er endt med at jeg tog sagen i egen hånd og fik hvad jeg ville

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der findes jo både gode og dårlige - både revisorer og advokater - der hvor de siger noget forskelligt, må det være ret enkelt at få hver deres forklaring på forskelligheden dog. F.eks tanken om at hæve en større sum mellemregning ved salg og efterlade gammel a-skattegæld feks, synes jeg tyder på mangelfuld rådgivning i alle fald - i forhold til evt risiko og jeg synes, at en del af dine spørgsmål peger på, at du i så fald skal udskifte dem med måske bare EN du stoler på - men som du også erkender, ikke nødvendigvis altid svarer dag til dag - eller weekend osv - men tager lidt mere tid. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)