Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I knippe

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:00 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg står i en alvorlig knippe for 5 måneder siden fik jeg corona og jeg var meget syg jeg blev fyret efter 2 måneder og fik sygedagpenge jeg er alene mor og kunne i betale min husleje som jeg var bagud med jeg søgte om enkelydelse hos kommunen om lån til 2 måneders husleje og fik afslag. Jeg kan ikke låne penge andre steder efter min eks mand tog et lån i mit navn og havnede i rki min udlejer har sendt den til fogeden så nu ender jeg med at stå på gaden med mit barn. Jeg er lige startet på nyt arbejde og begynder at tjene penge igen.så jeg vil hører og der er nogen som kender et sted hvor jeg kan låne 13.500 trods rki så jeg ikke ender på gaden med min søn.
Mvh anni
Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anni. 

Det lyder som en rigtigt træls situation. 

Men der er desværre ingen kreditinstitutter som låner penge ud til folk som er registreret i rki- Nogle kan dog godkende såfremt man har en kautionist, som så self skal have økonomien på plads. Kender du sådan en, så tænker jeg at det er nemmere bare at låne pengene af ham/hende når der er tale om 13.500 kr. 

Men tag ned i banken og forklar dem din situation og dokumentere at du har fået arbejde og spørg om de evt. Kan lave et bevilget overtræk. 

Ps. Det her slet ikke den rette måde men i sådan situation gælder alle kneb. Såfremt du besidder et visa-dk, så skynd dig ud og hæv de 13.500 hos alle andre hæveautomater end din egen bank. Din egen bank vil du ikke kunne lave et overtræk på, da denne kender din disponible saldo, men det gør de andre banker ikke!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville kontakte borgerservice og bede om akut samtale med en socialhjælper og se om ikke kommunen kan hjælpe - ligesom jeg ville gøre meget ud af udlejer
Jeg ville også høre banken om et midlertidigt overtræk


Jeg ville ikke trække over i banken - det er lidt det med, at hvis man er røget ned i et hul, så er noget af det første man skal gøre, at lade være med at grave -

De 13.500 bliver næppe de sidste penge du vil mangle - og ved din bank du bruger visa til at trække over i en langt række andre banker - så mister du dit kort omgående og skal til at gå ned i hæveautomat eller med et debet elektronkort fremover og vil have mistet al kreditværdighed hos banken i lang tid frem.

Du kommer i øvrigt slet ikke til at stå på gaden med dit barn og det tillader jeg mig faktisk at tro du god ved -

Fogeden kan slet ikke sætte nogen på gaden, og kommunen vil have genhusningspligt overfor dig og dit barn - og derfor vil kommunen  og socialkontoret der, formentlig rykke for at undgå at stå med et problem, hvor de skal til at genhuse dig og barnet - og tage hensyn til skole/institutions afstand osv  - så vil de langt hellere lægge ud for den smule husleje. 


En anden sag er, at du nok skal øve dig i at kunne få økonomi inkl. husleje til at løbe rundt - selv på sygedagpenge i en periode på nogle måneder her og der
Sygedagpenge som vel normalt udgør 90% løn dog max ca 20.000 kr per måned - og det er ikke sikkert du finder jobs der giver så himle meget mere end det.

På gaden kommer du aldrig at stå med et barn.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

John der må desværre være uening med dig. Jeg havde et veninde som grundet manglende betaling af husleje blev sat på gaden med et spædbarn. Kommunen ville ikke hjælpe andet end at de kunne henvise til et kvindecenter eller herberg, hvor man selv skulle tage kontakt og forhøre om der var ledige pladser. Jeg stillede spørgsmålet overfor kommunen, om det var forsvarligt at lade et spædbarn være uden tag over hoved hvortil de svarede " barmet har krav på tag over hovedet, ikke moderen" det de kunne gøre var at indkvartere varnet hos en plejefamilie så det har tag over hovedet. 

Prøv bare hurtigt at google hvor mange kvinder med børn har været i disse situationer uden at få hjælp til at finde bolig. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Mortenfrost23:

John der må desværre være uening med dig. Jeg havde et veninde som grundet manglende betaling af husleje blev sat på gaden med et spædbarn. Kommunen ville ikke hjælpe andet end at de kunne henvise til et kvindecenter eller herberg, hvor man selv skulle tage kontakt og forhøre om der var ledige pladser. Jeg stillede spørgsmålet overfor kommunen, om det var forsvarligt at lade et spædbarn være uden tag over hoved hvortil de svarede " barmet har krav på tag over hovedet, ikke moderen" det de kunne gøre var at indkvartere varnet hos en plejefamilie så det har tag over hovedet. 

Prøv bare hurtigt at google hvor mange kvinder med børn har været i disse situationer uden at få hjælp til at finde bolig. 

vil ikke afvise det - vil dog sige jeg i praksis kender masser af tilfælde hvor kommenen absolut ikke har gjort det - og jeg har ikke set et eneste fald, med en enlig kvinde der endte med at måtte bo på gaden ? Kan du vise sådanne via google er jeg overrasket - OM det så er via herberg eller kvindecenter man kommer i en periode, skal jeg ikke afvise - Det handler givet om at få løst situationen - men jeg er ikke overbevist om forklaringen - sygedapenge er ikke helt ringe faktisk - op ti disse 20 t per måned - og jeg tror ikke overtræk i banken hjælper mere end at tisse i bukserne på en kold vinterdag gør i forhold til at holde sig varm på underkroppen
Mødrehjælpen kunne i øvrigt være noget at kontakte så også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Apr 21
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 01:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har personlig erfaring som tidligere nævnt gennem min veninde. 

Overtrækket er bestemt ikke den rette måde, som jeg iøvrigt skrev. Men desperate tider kræver desperate handlinger. 

For mig at se handler det om at hun ikke skal på gaden, ender hun der kan det tage tider at komme ind under et tag hvad enten det er kvindehjem, herberg eller lign. Så hellere "låne" de 13.500 kr. Og betale dem af når hun har dem igen.

20.000 kr før skat vel af mærke, er ok men ikke noget man kommer særlig langt med, især som forældre. Man kan næsten ikke engang finde en enkelt værelses lejlighed for under 6.000 kr. Pr. Md. Vel og mærke i kbh? 

Men ja der skal noget økonomisk disciplin indover og en snak med banken. Mon ikke de vil låne såfremt hun kan dokumentere arbejde og udarbejde et budget som viser at tingene vil kunne løbe rundt. 

Tilmeldt 25. May 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 04:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten mange tak for dit svar jeg vil prøve at snakke med banken om det.
Tilmeldt 25. May 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 04:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John mange tak for dit svar
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)