Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

rådgivning virksomhed Gældsstyrelsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har brug for rådgivning til min virksomhed (restaurant). Gældsstyrelsen har lige tilsendt mig et brev om at pantefogeden vil møde op hos virksomhedens adresse og foretage udlæg i virksomhedens aktiver på ca. 510.000.00 kr.
Dog mener jeg ikke at gælden er retvisende. Virksomheden har været lukket siden december 2020 grundet COVID-19 situationen og har heller ikke været åbent siden, da det ikke kan betale os at have åbent med restriktioner.
Jeg kan se i brevet, at gælden bl.a. indeholder A-skat og arbejdsmarkedsbidrag fra perioden vi har haft lukket. Jeg har ikke kunnet lave nulangivelse inde på skat.dk, fordi skattesystemet viser fejl hver gang, jeg prøvede at logge ind. Jeg har kontaktet dem skriftligt et par gange vedr. dette og ringet ind, men blev henvist rundt, fordi de ikke var ansvarlige for det. Jeg blev senest i går informeret at jeg er nødsaget til at sende nulangivelse skriftligt pr. mail til dem. I dag modtager jeg brevet om gæld.
Hvad gør jeg i min situation? Jeg ønsker ikke at pantefogeden skal pantsætte aktiver i virksomheden, og jeg vil gerne have revurderet gælden. Kan man evt. lave en afdragsordning med dem og aftale at renterne ikke skal indgå i beløbet?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pantefoden kan du ikke forhandle med, og vel heller ikke gældsstyrelsen - men skat som har sendt til pant via gældsstyrelsen. Du må jo kunne vise, at du i det mindste har beskrevet problemer med 0 indberetning og at du ikke har haft nogen løn der manglede a skat og am bidrag for den omtalte periode.
Det haster jo meget - så start med et brev med 0 indberetning og forklaring med kopi af de skiflige beskrivelser du har givet dem OMG -
 
Skattesystemet har jo ikke haft fejl som har forhindret folks inlog i en lang periode så det, at du ikke kunne logge ind, vil ikke blive taget for gode varer. Hvis du ikke er vant til den type problemer, så kan det måske betale sig at købe en revisor til at gennemgå, at du IKKE skylder noget a skat eller am.

Jeg ved ikke hvad det er du vil have afdragsordning for, hvis du ikke skylder noget - ud over bod og rente ved manglende 0 indberetning - men der mangler nok lidt info i forhold til de 510.000 kr - dog - hvis man har gæld til skat, kan der normalt godt aftales afdrag over max 12 mdr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for jeres svar🙂
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Remi1975:
Hvad gør jeg i min situation?

Jeg håber, at du har anmodet om en 5-cifret krypteret email, du kan besvare?. Ellers er du ude på den tynde is.

Der ligger pt. mellem 500 og 600 sager i skyen, som SKAT, Gældsstyrelsen mv. påstår ikke er modtaget. Selvom om du videresender emails, så "modtages" de ikke. Ovenstående er kommet direkte fra Hestens Mule.

Håber det bedste for dig. Men husk ALTID ANMOD OM EN 5-CIFRET KRYPTERET EMAIL. Så har du dem. Ikke almindelig email.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)