Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal jeg budgetere med på online marketing?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  billig-alarm.dk Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude, 

Jeg skal til at lancere min webshop, og i den forbindelse vil jeg starte ud med facebook annoncering, og måske lægge på med Google Ads senere. Men jeg har ingen ide til hvad jeg skal forvente. Er der nogen, der ud fra erfaringer kan komme med et ca. bud på, hvad et normalt online marketing budget vil være i starten? Og om der er nogle tommelfingreregler for hvor meget man generelt bruger som shop?

Synes jeg har hørt engang, at mange shops bruger marketingomkostninger svarende til ca. 10% af deres omsætning - er det helt forkert?

Hvad siger I?


VH
Jesper

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer da helt an på din markedsstrategi, altså hvad er dine mål?

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jbninc:

Synes jeg har hørt engang, at mange shops bruger marketingomkostninger svarende til ca. 10% af deres omsætning - er det helt forkert?

Hvad siger I?

VH
Jesper

Jeg tror det afhænger helt og holdent af din branche!- nogle brancher har hård konkkurence, andre har mindre hård konkurrence...,størrelsen på webshoppen må ligeledes spille en rolle, jo større shop, jo relativt mindre brug på markedsføring
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jbninc,

Jeg kan ikke give dig noget specifikt tal, for jeg kender ikke din forretning. Dog ved jeg, at der er MASSER af sultne løver i grupper som IVN på Facebook der gerne tilbyder gratis prøveperioder. Du kan jo forhøre dig lidt hos dem og evt. prøve med brug af tredjepart til at styre annonceringen, så du ikke går ind med så stor en økonomisk risiko.

Vh. Oscar

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)