Nu har jeg et nyt spørgsmål til Rubrik A på selvangivelsen... Jeg har virkelig problemer med mit regnskabssystem og en virkelig lang svartid fra dem som har lavet systemet. Nu har jeg endelig fået bogføringen til at stemme således, at momsangivelsen som bliver dannet får indsat korrekt beløb i feltet EU erhvervsmoms (dvs. uden at sætte et minustegn foran), ligesom den nu også ligger dette beløb oveni det ellers beløb i feltet købsmoms (altså oveni de danske fakturarers købsmoms). Nu er mit sidste problem så, at nu hvor den gør disse ting rigtig, så udfylder den ikke feltet Rubrik A - værdien af EU køb. Mit spørgsmål er så, SKAL den gøre det, altså har det nogen betydning i regnskabet der ellers dannes i mit system eller er det ren og skær til hjælp for mig, når jeg skal indberette momsen på SKATs hjemmeside?? Jeg har meget få regninger fra andre EU lande (pt.) så det kan meget overskueligt regnes sammen manuelt og så bare indtastes når der angives moms. Håber nogen forstår hvad jeg har skrevet, for det blev da vidst lidt rodet. //Githa |
Hej!
Hvis du har en konto Varekøb i EU, burde du kunne aflæse tallet direkte fra din finanskonto!