Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde nægter modtagelse pga. forsinkelse - hvem betaler fragten?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 19
Indlæg ialt: 37
Fra  Gloove.dk Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

Hvis en kunde bestiller en vare, der leveres med fragtmand og får oplyst, at den er bestilt med levering d. x/x, og varen ikke leveres denne dag pga, en fejl fra fragtmanden, men derimod dagen efter - og kunden som følge af denne dags forsinkelse vælger at annullere handlen, hvem hænger i så fald på fragtregningen for returneringen?

Vores handelsbetingelser er krystalklare, og angiver, at man selv hæfter for returfragt, og at en afvisning ved døren betyder, at man vil blive opkræve en evt. returfragt.

Der er tale om en rigtig stor mængde varer, og fragten er ganske bekostelig. Så vi vil selvfølgelig helst ikke hænge på denne. Det var ikke fordi varerne skulle bruge specifikt til denne dag (Der er tale om sofaer mm). Og vi er selvfølgelig også virkelig forundrede over annulleringen på baggrund af dette. Varerne var i fragtmandens besiddelse ved annulleringen og blev efterfølgende sendt retur til os.

Men hvordan forholder det sig rent juridisk i sådan en situation?

Mvh.

Gloove.dk - En alternativ og billige måde at flytte på. Gloove.dk - Vi flytter i hele Danmark.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)