Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Journalist/skribent opstart?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 20
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 
Jeg skriver ud, som en ung og karriere lystig pige på 20 år.  
Jeg har altid holdt meget af at skrive og gør det meget i fritiden, simpelthen af ren hobby. 

Hvad gør man, hvis man drømmer om at leve af det? 
Erfaring er altid godt at have med sig, men hvor får man den første. Skal man bare sende uopfordret ansøgninger afsted? 

Udannelse er ikke noget jeg lige går og skuer efter, men jeg ville super gerne have noget erhvervserfaring. 

Håber i har nogle gode forslag. 

B.H. Becca H. 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Becca,

Webshops køber kategori- og produktekster og affiliate websites køber artikeltekster.

Og din betaling bliver bedst hvis du er selvgående og ikke behøver at holdes i hånden ;-)

Jeg kan godt give dig en testopgave forudsat at du er i stand til at sende en faktura og at du er momsregistreret. Send i så fald et PM igennem Amino.

Hvis du ikke vil/kan arbejde i eget regi så tag kontakt med f.eks. https://scriptomist.com/ eller lignende firma.

Mvh Søren

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår godt, at du rigtig gerne vil i gang.
Jeg vil foreslå dig at genoverveje, om ikke det var en god idé at tage en uddannelse, som har med sprog at gøre. Det vil stille dig fagligt langt stærkere.

Du kan styrke dit sprog på egen hånd ved at gennemlæse Håndbog i Nudansk (https://www.saxo.com/dk/haandbog-i-nudansk_henrik-galberg-jacobsen_indbundet_9788756765039) og fordybe dig i alle de detaljer, som du ikke havde styr på i forvejen. 

Fordyb dig også i Dansk Sprognævns artikler og blive hjemmevant på sproget.dk. 

Du kan lave dig en blog, hvor du formidler dine evner på en god og personlig måde, og så kan du henvise til den, når du kontakter mulige kunder.

Konkurrencen er hård, så uden uddannelse skal du være klar til at arbejde meget hurtigt eller til meget lav hyre - ofte i kombination.

Og det gælder for så vidt også i et vist omfang, når du engang har taget en uddannelse.

Men klø bare på.

God vind

Hans

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)