Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frivillig betalingsservice

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 03:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad er jeres erfaring med de her services hvor folk frivilligt kan bidrage, hvis de synes godt om det man laver fx https://www.patreon.com/?

Er der nogen her som faktisk bruger det?

1. Er det overhoved smart forretning, hvorfor give noget ud gratis herunder til sine konkurrenter, i hvilke tilfælde giver det mening? 

2. Hvordan er reglerne og hvad med moms og fakturering/bogføring, man sender jo ikke en regning?   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber der er en kyndig revisor med her. Umiddelbart - hvis der ikke var nogen modydelse - eller forventning om, så var det en skattepligtig gave - men der den er tricky er, hvis det faktisk er betaling for en eller anden modydelse, blot en frivillig betaling fra 0 kr og op - for så kunne jeg godt se risiko for at der skulle betales 20% af beløbet ind i moms - 
Hvis ikke, så ville det være underligt at have momsfradrag for indkøb men ikke moms på ens faktuelle salg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver ofte omtalt som donationer, men egentlig er det jo frivillig bagud betaling af ydelser. 

Har nu læst på Patreon at de tilbyder at håndtere VAT. Det er dog ikke alle af disse slags services der gør dette. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ofte er disse donationer jo en form for betaling for en service-  og der vil momsloven nu generelt træde i kraft, så det er ikke et ufarligt område - smart at nogen håndterer det også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)