Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan omdanner jeg en EMV til APS?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 20
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj, alle,

Jeg driver til daglig en enkeltmandsvirksomhed, som jeg ønsker at omdanne til et ApS selskab. Derudover er det også min interesse at oprette et holdingselskab.

Har I nogen idéer til eller erfaringer med, hvordan dette gøres uden alt for meget bøvl? - Jeg ser naturligvis en mulighed i at lukke min enkeltmandsvirksomhed for på den måde oprette et nyt selskab. Men har I erfaringer med, hvordan og hvorledes det kan lade sig gøre at omdanne enkeltmandsvirksomheden til et ApS?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Lukke og stifte nyt er skattepligtig omdannelse og du vil få skat af evt goodwill og genvunde aktiver. Omdanne skattefrit kræver revisor erklæring . skal du så have både holding og drift (husk at have en god grund til at ville det - det kan være fornuftigt men også bare penge ud af lommen ved omdannelse og års omkostninger) så skal du via aktieombytning og så stifter holding nyt ApS som drift. Du skal så i alle fald via en god revisor
Her om de to muligheder https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)