Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af håndværkervirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej hej

Jeg er den lykkelige indehaver af et ejendomsselskab med en enkelt lejlighed til udlejning. Det er et aps da drømmen var flere lejligheder på sigt. Nu er jeg stødt på to håndværkere som udfører et fantastisk stykke arbejde indenfor alt håndværk (tømrer, murer, anlægsgartner etc) men som kommer fra et firma der ikke har behandlet dem godt, hvorfor de vil stå på egne ben men absolut har nul kendskab til fakturering, moms, skat, forsikring etc da de ligekedes har vanskeligt ved det danske sprog.

Min plan er derfor at ansætte dem begge på projekt-time basis i mit ejendomsselskab og derved stå for hele administrationen af deres arbejde og ansættelse, da vi i omgangskredsen har oplevet en meget stor begejstring for deres arbejde og lysten at hyre dem er enorm, hvorfor jeg anser det som en smal sag at fylde kalenderen med opgaver.

Min udfordring er at jeg kun ved hvad jeg har kunnet læse mig til på nettet om en sådan virksomhed, så vil høre om der her i forummet er nogle gode råd og tips til hvad jeg skal huske at tage højde for.

De skal ansættes som en slags "handyman" da de ej er certificeret håndværker af nogen art, så man lejer så at sige en handyman som så blot kan varetage alskens opgaver i hjemmet og haven. Opgaver der kræver certificereinger må vi så skaffe en 3. mand til. I min udregning af timelønnen som jeg skal kræve hos kunden arbejder jeg udfra at de skal have feriepenge, ATP, forsikringer, administration af løn og bogføring, moms samt et profitelement til mit selskab. Har jeg alle elementer med her?

Ligeså tænker jeg at man vel blot kan tilføje en bi-beskæftigelse til selskabet udover boligudlejning så det er noget ejendomsservice også??

Mit fakturering skal man så udover timeprisen x antal timer og materialer også fakturere for kørsel hver dag fra deres hjem til arbejdspladsen? Tænker at jeg i mit selskab skal have anskaffet en gammel transporter de så kan anvende men den skal måske betales tilbage via timelønnen??

Håber der er nogle håndværkskyndige opstartseksperter der kan hjælpe med lidt start-up vejledning eller eventuelt kan henvise til nogle gode links.

Takker, vh den meget uvidende nystartede håndværker, Thomas
Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Hos DataLøn kan vi hjælpe dig med løndelen når du når så langt.

Vi kan også tilbyde hjælp til ansættelseskontrakter til fornuftige priser.

Hvis du ønsker yderligere info eller har spørgsmål, så endelig kontakt mig på tlf. 4282 2226 eller på mail tine.henriksen@visma.com.

God weekend

Med venlig hilsen

Tine H. Henriksen

DataLøn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kan godt anbefale visma Dataløn til den slags - kontrakter og i alle fald nem løn angivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

kan godt anbefale visma Dataløn til den slags - kontrakter og i alle fald nem løn angivelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)