Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd ift. allerede købte vare og køb af vare hos private

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg håber at I kan give mig noget support.

Jeg er ligeså stille i gang med at starte egen virksomhed, hvor jeg bla. skal handle med gamle brugte analog kamera. Da jeg i disse måneder er i gang med specialet, går det ikke forfærdeligt hurtig, men det går stille og rolig fremad ift. tanker omkring det osv. Jeg skal i den kommende uge oprette CVR: Og jeg vælger at oprette det som en PMV, ift. moms.

1* Da det som sagt er en længere process, har jeg allerede købt nogle kamera på auktion og DBA, hvordan får jeg overdraget det til min virksomhed på en veldokumenteret måde? Skal jeg købe dem af mig selv og så på den måde dokumentere det? Jeg har mobilpay "faktura" på alle køb, kan det bruges til at dokumentere værdien?

2* Jeg har haft stor besvær med af finde hvordan jeg redegør/fakturere mine handler med private fremadrettet, skal jeg hver gang jeg handler med en privat oprette er afregningsbilag for at kunne bogføre korrekt, og som indholder:

*Et nummer eller andet der identificerer bilaget
*Dato for udstedelse af afregningsbilaget
*Navn og adresse på sælger
*Navn og adresse på din virksomhed som køber
*Specifikation af det leverede
*Prisen der handles til
*Et varenummer du giver varen, hvis du bruger den individuelle metode
*Sælges underskrift på bilaget eller helt tilsvarende bevis for sælgers bekræftelse - f.eks. et brev fra sælger, hvis ikke det er muligt at mødes i person?

Eller kan jeg når jeg betaler en privat med mobilpay, indtaste oplysninger som adresse på sælger og mig selv + varenummer, og så på den måde bruge det som dokumentation? Bare for at gøre det nemt for mig selv.

Jeg håber at I kan hjælpe mig, da jeg syntes at jeg kan finde ekstrem lidt på brugt handler og PMV.

God søndag
Vh Ryan
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - for at du kan tage varen direkte ind, må den ikke være taget i brug og du skal kunne vise hvem du har købt af - hvad det var specifikt og prisen og det ved. Jeg ikke om MP viser - ellers skal du købe af dig selv til markedspris som vel KAN vær samme

2 du skal kunne identificere de ting du beskriver - om du kan det med MP ved jeg ikke, jeg ville lave kvitteringer

For at handle med brugte varer skal du have fast driiftssted og tilladelse af politiet https://politi.dk/ansoeg/oevrige-tilladelser/handel-med-brugte-genstande-og-pantelaanervirksomhed 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)