Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cand.Merc startløn?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej 

Jeg bliver færdiguddannet næste sommer, og i den anledning er jeg så småt begyndt med at undersøge hvad min potentielle startløn vil være. 

Lidt om mig:

Jeg bor i København og læser Cand.Merc. Strategy and Organization i SDU Odense. Jeg har en bachelor i Erhvervsøkonomi, HA. Som sagt bliver jeg færddiguddannet næste sommer, og på det tidspunkt vil jeg være 24 år. Jeg har et studiejob, som jeg har haft siden maj 2019. 

Hvad kan jeg ca. forvente i startløn? 

Jeg har undersøgt internettet, og de fleste siger omkring 35K, men det føler jeg er ret højt og måske også lidt generelt. Derfor vil jeg gerne spørge, om der er andre der også har læst Cand.Merc. Strategy and Organization eller en anden Cand.Merc., der kan komme med deres erfaringer? Det er altid rart at vide hvad man skal forvente ;) 

Tak på forhånd :D 

Tilmeldt 30. Mar 21
Indlæg ialt: 20
Fra  billig-alarm.dk Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Du skal nok mere forvente en bruttoløn på omkring de 28-30k til måneden. Jeg er selv uddannet Cand.Merc fra SDU, og jeg fik en startløn på 28.000 kroner i måneden i det første job, jeg havde. Det næste job jeg fik var det 31K + 10% arbejdsgiverbetalt pension. Men jeg kender også folk, der er startet på 38-40k i måneden i bruttoløn. Men det var så heller ikke en 37 timers stilling.

Et par råd, som jeg gerne ville have fået, da jeg startede:

1. Lad være med at gå op i lønnen i starten - tænk i hvordan stillingen og jobbet kan udvikle dig - lønnen kommer bagefter.

2. Store virksomheder er ikke lig med lykken. Jeg har selv arbejdet for et af Danmarks mest kendte FMCG brands. Det var fedt på CV'et, men det var mange timer udover almindelig arbejdstid for 31k. (så reelt en dårlig timeløn) og meget hierarkisk styret.

3. Få alle aftaler på skrift. Jeg har efterhånden blevet snydt for temmelig meget, fordi det kun var mundtligt i lønforhandlingen. Chefer har det med at glemme aftaler, der koster dem penge.

4. Når du har fået lidt netværk og erfaring - så bliv selvstændig ;)


Tilmeldt 30. Jun 14
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvilken virksomhed tænker du at starte siden du spørger om dette på et iværksætterforum?

vh Julie

Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bare fordi man har en given uddannelse , er løn jo fuldstændig individuelt,  der er sikket nogle på dit studie som kan sælge sig selv til 50k fra dag 1 

Men når det kommer til stykket er du ikke mere værd en den værdi du bidrager med 

Som en anden skrev , start med at få dig et job, og så bevis hvad du er hver 

Hvis din kommende chef kan se at du kommer med energi og har evner , kan du være 100% sikker på at så kommer pengene også 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Juliemusen:
Hvilken virksomhed tænker du at starte siden du spørger om dette på et iværksætterforum?

Måske derfor at trådstarter har lagt det i kategorien "Alt det andet" som jo netop omhandler:

"Her handler det om alt det andet. Tonen er uformel, og vi tager fat på stort og småt. Vi går ikke af vejen for en diskussion af den førte erhvervspolitik eller hæmningsløst pral i Jante-Tæskeren. Det er også her vi mødes og snakker om private ting og emner, som slet ikke har noget med iværksætteri at gøre....."

Tilmeldt 14. Feb 20
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar. Det var nogle ret brugbare råd :)

Omkring de 28-30K er også det jeg havde i tankerne, taget min alder, erfaring og uddannelse i betragtning. Min første prioritet er heller ikke lønnen, så det er ikke noget jeg vægter meget på. Dog er det jo altid rart at vide, hvad man vil få ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)