Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste og billigste land i eu at oprette cvr uden for DK, forretningen er digital

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

ja overskriften siger det hele,   

jeg leder efter det bedste og billigste land at starte firma i, forretningen er digital og jeg ønsker at være digital nomade, 

vh Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke nogen kan sige med sikkerhed. Der er jo en masse regler der gør det ret ligemeget f.eks momsmæssigt hvor du har lokal moms i køberlandet uanset hvor du driver forretningen - og nomade er jo også vidt begreb - du vil jo ikke kunne være skattepligtig ingen steder - og for at blive skattepligtig i andet end DK skal du jo så opfylde en række regler OG - at få en bankkonto som digital nomade er et rent hxxxx med mindre du er MEGET fastboende i det land OG statsborger i samme - og så kunne nogen sige Estland (hvis du kan li at bo der) eller Mali - hvis det er mere din stil for fast bopæl

men held og lykke med projektet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det tror jeg ikke nogen kan sige med sikkerhed. Der er jo en masse regler der gør det ret ligemeget f.eks momsmæssigt hvor du har lokal moms i køberlandet uanset hvor du driver forretningen - og nomade er jo også vidt begreb - du vil jo ikke kunne være skattepligtig ingen steder - og for at blive skattepligtig i andet end DK skal du jo så opfylde en række regler OG - at få en bankkonto som digital nomade er et rent hxxxx med mindre du er MEGET fastboende i det land OG statsborger i samme - og så kunne nogen sige Estland (hvis du kan li at bo der) eller Mali - hvis det er mere din stil for fast bopæl

men held og lykke med projektet

vh John Hannover

Indenfor EU skal du ikke være statsborger i et bestemt land men du skal have et skattemæssigt hjemhørssted.

Hvis det kun er penge du snakker om så er kapitalskatter under 5% i Grækenland, Slovenien, Holland, Belgien og Luxemburg, og Danmark er ubetinget det dårligste land at være I på den parameter. Bundlinjen er at du kan ikke gøre det skattemæssigt dårligere end at være i Danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Indenfor EU skal du ikke være statsborger i et bestemt land men du skal have et skattemæssigt hjemhørssted.
læs hvad jeg skriver - for at få en bankkonto vil du opdage det er meget svært uden at være boende i det land du søger bank i, og som udgangspunkt som også statsborger i det
At drive forretning i andet land - også EU er og have dansk bank er tilsvarende næsten håbløst
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John :-) 

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar broncofan :-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
læs hvad jeg skriver - for at få en bankkonto vil du opdage det er meget svært uden at være boende i det land du søger bank i, og som udgangspunkt som også statsborger i det

Jo tak - det der med statsborgerskabet som kriterium er traktatstridigt men bopælskriteriet er som udgangspunkt rigtigt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:
læs hvad jeg skriver - for at få en bankkonto vil du opdage det er meget svært uden at være boende i det land du søger bank i, og som udgangspunkt som også statsborger i det

Jo tak - det der med statsborgerskabet som kriterium er traktatstridigt men bopælskriteriet er som udgangspunkt rigtigt. 

nej - der er intet traktatstridigt i at banker ikke vil oprette konto hvis en person ikke har statsborgerskab - feks fordi de mener der kan være risiko eller kontrol problemer - INTET traktatstridig - og det er ren standard hvis du følger lidt med i det store facebookgrupper hvor manglende statsborgerskab i mange lande betyder banker takker nej til erhvervskonti. I princip skal de som ikke en gang komme med anden begrndelse, end at de ikke finder det muligt for dem at tilbyde en erhvervskonto.
Selv Estland med deres Non- resident lette selskabsregistrering for online firmaer - oversvømmer den slags fora med folk fra div EU lande som har fået registreret selskab men ikke kan få bank 
Velkommen til verden - og der er mig bekendt ikke EN sag hvor nogen har fået tvunget en bank i et land til at tilbyde erhvervskonto - uanset hvilken grund banken måtte have internt - Banker er private virksomheder og afgøre suverænt selv hvem de vil have som kunder - og med hvidvaskregler i mange lande, skyer de alle problemer med manglende statsborgerskab og i høj grad bopæl

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. May 20
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wauw - selvom jeg ikke er trådstarter, faldt jeg over din meget dybdegående redegørelse. Jeg står nemlig lidt i samme situation som trådstarter, så mange tak for din forklaring, John! Smile

Tilmeldt 6. Jun 13
Indlæg ialt: 42
Fra  Rock N Risotto Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja john er meget dygtig, og jeg selv er meget beæret over han har svaret på denne tråd, hyppige Amino brugere kender til ham, og jeg er bare glad for hans super kompetencer, så tak for ham, 

hvad forretning skal du lave ? vh henrik, måske skal vi det samme :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)