Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af flere selskaber

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 05:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har i dag en virksomhed hvor vi sælger vare via butik samt webshop, vi er 3 ejere og har et ApS. 2 af ejerne (mig samt anden partner) vil gerne starte en ny webshop op, hvor vi skal sælge nogle af de produkter vi i forvejen sælger, men vi vil også tilføje et større antal produkter inden for samme kategori. Det vil sige vi vil lave en ny virksomhed der tager en lille vare gruppe fra den eksisterende webshop og lave en ny webshop hvor denne kategori så skal udvikles og blive større.

Vi vil dog udnytte at de vare vi kopiere fra den eksisterende shop allerede er på lager så vi til at starte med ikke skal ud og investere i så mange nye produkter og derved bare kan fakturere det nye selskab for de produkter de tager fra selskab 1. Vi tænker også at vi kan drage nytte at den forsendelses aftale vi i forvejen har derved billig fragt fra start.  Vi påtænker også om man ikke bare kan købe en ny side der ligger ligger bag den eksisterende så man ikke behøver at lave nye aftaler med nets for betaling af via webshop. 

Jeg tænker lidt om man kan lave et datterselskab til det eksisterende ApS men hvor det kun er 2 af ejerne der ejer dette??

Håber det giver mening Smile

Vh Carsten P. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes man skal betale en jurist for noget så kompliceret. Der er let udsigt til en pludseligt konflikt med ejer 3 der nu oplever jeres nuværende selskab helt udvandet, ved at I sælger samme varer - Det skal være meget afklaret, da det ikke er lovligt for en ejer at starte konkurrence med eget selskab umiddelbart.
Der må vel være en god grund til, at I ikke gør det hele i nuværende selskab og evt ændrer ejerandele i det.

Hvis det nuværende stifter datter vil det have det nuværende som ejer og ikke nogen af jer som enkeltpersoner

vh John Hannover

I kan ikke få samme Nets - Bank - forsendelse uanset datter eller andet. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)