Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ændring i forskudsopgørelse (ratepension og livrente)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Hidtil har min arbejdsgiver indbetalt på en arbejdsgiveradministreret ratepension hos Danica. Jeg har nu ændret det, så der oprettes en ny, arbejdsgiveradministreret livrente hos Danica, som min arbejdsgiver indbetaler til fremadrettet. Jeg har så oprettet en privat ratepension hos Nordnet, som jeg sideløbende indbetaler til. 

Jeg vil gerne rette min forskudsopgørelse, og skal i den forbindelse skrive indbetalingen på min nye, private ratepension ind i felt 416. Indbetalingen udgør 58.500 kr. Men gør jeg det, får jeg at vide, at beløbet i felt 416 og 629 ikke må overstige 58.500 kr. I felt 629 står der allerede fortrykt 51.700 kr. Felt 629 dækker over "Indskud til arbejdsgiveradministreret rateforsikring/opsparing og ophørende alderspension". Jeg har googlet og googlet, men er ikke blevet meget klogere på, hvad det betyder. Jeg kan heller ikke se beløbet i felt 629 fra de foregående års forskudsopgørelse på min åropgørelse. Så jeg er i tvivl om, hvad det dækker over, og hvad jeg skal gøre for at lave min forskudsopgørelse korrekt.

Jeg håber der er nogle kloge skattekyndige, som kan hjælpe mig.

mvh

JJ

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige helt hurtigt uden at tænke meget  - så kan du ikke betale til begge samme år - enten rate til loftet - eller livrente ubrgrænset med sine egne fradragsregler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)