Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stiftelse af ApS og Holding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino, Kan du hjælpe med hvad der er smartest i vores situation? Tusind tak! Vi er to personer som gerne gå sammen om en e-commerce forretning. I den forbindelse vil vi gerne oprette et drift ApS. Jeg kan se at der er flere fordele ved at vi ejer hver vores halvdel af drift ApS gennem hver vores Holding. Hvordan er det smartest at vi får oprettet dette og hvad skal der til? Derudover har vi hver især en enkeltmandsvirksomhed. Hver enkeltmandsvirksomhed laver marketing hver for sig. Vi forventer at hver enkeltmandsvirksomhed skal omlægges til ApS på et tidspunkt. Måske er der noget smart ved at få dette til at indgå i samme omgang? Glæder mig til at høre jeres svar!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I opretter et holding hver (når I nu er besluttede på at det er det rette - men husk al drift koster)  I kan gøre det selv eller via stifteselskab - hvordan man stifter i detaljer med alt - samt en masse om valget holding eller ej, og drift af APS finder i i letlæst e-bog eller paperback til små penge her:https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html

De 40.000 i hver skyder ind bindes i hver jeres holding og hver holding fører så 20.000 ned til stiftelse af det fælles drift. Kapitalen skal i hvert enkelt fald bekræftes via enten revisor advokat eller bank (sidstnævnte siger normalt nej)

Tal med en revisor om hvorvidt jeres enkeltmands skal omdannes - der kan være en del skattespørgsmål i det. Det kan kun afgøres ved at kende meget mere til regnskaberne mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jan 20
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svar.

Ved du om jeg f.eks. omdanne min enkeltmandsvirksomhed til ApS - overføre 40.000 derfra til holding - og skyde 20.000 ind i det fælles drift ApS?

Eller er der en anden løsning? Således at jeg har to drift ApS og ét holding - med i alt 40.000 kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

levi11:

Hej John

Tak for svar.

Ved du om jeg f.eks. omdanne min enkeltmandsvirksomhed til ApS - overføre 40.000 derfra til holding - og skyde 20.000 ind i det fælles drift ApS?

Eller er der en anden løsning? Således at jeg har to drift ApS og ét holding - med i alt 40.000 kr.

ikke helt som du beskriver det nej. Du kan omdanne enkeltmands til ApS forudsat der er frie midler til det - via revisor

Det ApS kan du så omdanne til Holding med et drift under sig, ved en anpartsombytning og stiftelse af 1 drifts

SKal du have to drifts under holding, så vil din enkeltmands skulle have midler nok til at det holding der opstår ved omregistrering og anpartsombytning har 80.000 kr til 2 drifts selskaber - eller 60 hvis det ene kun er halvt (20 til det fælles og 40 til det andet og holding som så ejer dem har dermed 60)

Inden du spekulerer en masse, så få en revisor til at vurdere hvad der kan omdannes fra din enkeltmands, hvilken værdi der kan omdannes til

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)