Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer Webshop og salg af fysiske produkter?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at supplere  med salg af fysiske produkter og selvfølgelig skal der så tillige være en webshop.

Jeg har en del bekymringer som holder mig tilbage:

1. For nu at sige det som det er så er jeg ved at skide i bukserne af skræk over hvordan man håndtere retur og klager, ved fysiske produkter. En ting jeg har lært i denne verden er at når det kommer til penge kan man ikke stole på nogen. Folk kan finde på vildeste røverhistorier lige inden reklamationsretten ophøre, selvom de selv har ødelagt produktet, hvordan gennemskuer man om kunden har rent mel i posen i forhold til reklamation og krav? For nogen er det ligefrem en sport.

Hvordan sikre man fornuftige aftaler der i forhold til leverandører at de erstatter så man ikke kommer i klemme?

2. Hvordan fungere dropshipping, hvad er jeres erfaringer? Hvis en kunden skal sende noget tilbage, som er sendt fra Kina, men købt på min danske side? Det kan man da ikke byde dem?

3. Ser mange webshops med op til et helt års returret, personlig forsøger jeg at undgå den slags webshops, køber jeg og betaler for nyt, så skal det sgu være nyt.    

   

   

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv i samme proces, så jeg kan ikke endnu bidrage med erfaringer, men ifølge den nye EU lovgivning som kom for nogle år siden, kan jeg forstå, at hvis en kunde returnerer et produkt, som er i stykker, dvs ikke kan sælges til anden kunde, så skal kunden ikke have penge retur. 

Jeg synes her på amino at overraskende få folk beklager sig over gener fra returvarer, - det lader til at det er et ret lille segment af forbrugere, som er besværlige(?) 

Hvis en kunde kommer til at ødelægge en vare, men så hævder, at den var ødelagt ved ankomst, for så at kunne få penge tilbage, - i den situation, skal kunden så ikke have anmeldt fejlen allerede ved ankomst? 

 

Tilmeldt 5. Jul 16
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være at det mere er ubegrundet frygt end virkelighed.

For over 20 år siden på HG lærte jeg om  2 års reklamationsret, den gælder vel stadig? Hvis kunden taber produktet, og det pludselig ikke virker mere, så henvender kunden sig med henvisning til reklamationsretten at jeg skal sende dem et nyt produkt, for de har selvfølgelig ikke ødelagt det, det stoppede bare med at virke lige pludselig. Vi snakker forholdsvis dyre produkter.

     

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

GVs:
Hvis kunden taber produktet, og det pludselig ikke virker mere, så henvender kunden sig med henvisning til reklamationsretten at jeg skal sende dem et nyt produkt, for de har selvfølgelig ikke ødelagt det, det stoppede bare med at virke lige pludselig

Reklamationsretten er ikke en garanti, reklamationsretten kan bruges hvis det skyldes en fejl på produktet der var tilstede ved købet, ikke bare til at få byttet varer der ikke virker mere.

For at reklamationsretten kan anvendes skal fejlen henføres til en fejl eller mangel ved produktet, ikke "bare fordi" det er slidt op eller på anden måde er gået i stykker.

Som sælger har du ret til at forsøge at reparere produktet eller på anden måde afhjælpe fejlen - du har ikke automatisk pligt til at bytte til nyt.

Du kan læse mere om reklamationsretten her: https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerguides/reklamationsret/ 

Og her er lidt om forskel på garanti og reklamationsret: https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/garanti/ 

Hth
/Brian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)