Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping muligheder med Autodele i Danmark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen,

Jeg ville spørge om I kender nogle virksomheder i Danmark der tilbyder Dropshipping med autodele?

Jeg kender en der hedder nap.dk, med vil høre om I også kender nogle andre?

På forgånd, tak

Mvh Alex
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du skal forvente at der er mange der tilbyder det. Især ikke med originale reservedele eftersom alle originale reservedele ved de fleste mærker handles igennem de autoriserede værksteder, og det ikke er lageret som er de her steders primære fokus. De fleste autoriserede værksteder har ikke specielt mange lagerfolk ansat.

Du kan også overveje at få en fast daglig levering fra FTZ eller afhente selv hos Europart - de 2 største giganter af uoriginale reservedele på B2B markedet. Tvivler på de vil sende for dig, men det er da et forsøg værd.

Umiddelbart et hårdt marked du er på vej ind på især med Autodoc som dominerer b2c markedet med absurd lave priser. Mange af priserne de har er billigere end hvad autoriserede værksteder giver i indkøbspris. Så medmindre du har en skarp måde at differentiere dig på, så får du det rigtig svært.

Det samme med dæk, hvis det også er noget du vil sælge. Jeg har førhen arbejdet ved en af landets største mærker, og på trods af at de har mange afdelinger, så er Thansen's salgspris af dæk ofte billigere end hvad vores indkøbspris var.

Fra Herning
Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er rigtigt men det er mange forskellige ting du snakker om. Med dropshipping mener jeg, at jeg kunne prøve at sælge kun specifikke autodele og det er forhandleren eller leverandører der sørger for levering. Dæk kunne være god example, hvis de er importeret fra Tyskland, men det kunne være mange forskellige ting som f.eks olie, lys, skiver o.s.v. Så mulighederne er ubegrænsede, selvom der er utrolig stor konkurrence. Det er derfor jeg spurgte og der er nogen der kender lignende virksomheder der tilbyder dropshipping salg for deres produkter i automotive industrien i Danmark? Jeg tror ikke at FTZ ville samarbejde på denne måde, men det kan prøves. Andre muligheder?
Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg forstår udemærket godt hvad du mener, og hvad dine tanker er - jeg forsøger bare at fortælle dig at din idé ikke er særlig skarp. Du kan ikke være med prismæssigt - især ikke med dropshipping som jeg endnu ikke kender nogen giganter som udfører på markedet, og jeg har været længe i branchen. Jeg kan ikke se hvordan du vil skille dig ud fra markedet? Du vil aldrig kunne slå hverken Autodoc eller Biltema på sortiment eller pris. Det er derfor jeg er skeptisk overfor din idé. Se det ikke som et angreb, men mere som om at det måske skal gennemtænkes inden du hopper ud i det. Hvad gør at folk handler ved dig fremfor Autodoc og Biltema?

Fra Herning
Tilmeldt 15. Mar 21
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja ja, det forstår jeg og du har ret, men jeg mener ikke at konkurrere fuldstændig med Autodoc, Biltema, Bildeleshop eller lignende. Hvis jeg prøver at gøre det, så er jeg helt tabt, fordi de er vel etableret på markedet med lave priser. Jeg mener at jeg fokuserer på et område f.eks Batteri og sælger kun det til kunder jeg selv opbyger, da jeg er Digital Markedsfører og kan godt reklamere. Det er selvfølgelig så længe der er god overskudsgrad i det og gode forhandlingsaftale. Ellers kunne det godt være at jeg f.eks snakker med nogle autoophuger for prøver at sælge deres ting eller biler. Så kommer vi lidt mere til udbud og efterspørgsel på specifikke reservedele og ikke så meget, at man skal konkurrere eller blive bedre end Autodoc eller Biltema. Men ellers mange tak for dit råd, og det skal jeg helt sikkert bruge. Du er også meget velkommen til skrive hvad du synes kunne bedre prøves og har måske lidt bedre efterspørgsel eller potentiale.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)