Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor1 og stiftelse af selskab (med udlændinge)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 20
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

1) Først og fremmest: Revisor1 lyder jo på papiret helt fantatisk billigt. For mig 'for godt til at være sandt'. Hvad er the catch? Er der nogen af jer som har erfaring med dem?

2) Vi står overfor at skulle etablere selskab, og påtænker at etablere i Danmark. Vi er et meget internationalt team. Jeg bor selv uden for EU. Så har vi en fra Danmark, en fra Østrig, en fra Holland og en fra Schweiz. Jeg har et holdingselskab i DK, men udover danskeren har ingen af de andre selskabsmæssig forbindelse til Danmark. Hvor nemt er det at få oprettet et selskab sammen? Skal de have et NemID? Hvis nogen har et forslag til andet land, er vi lydhøre. Vi har fx kigget på Estland.

3) Hvad er forskellen på om de køber sig ind personligt eller via et holdingselskab? Har man nogen ekstra juridisk beskyttelse ved at være i et holdingselskab, eller er fordelen blot at man kan overføre skattefrit (og at det kan man jo selvfølgelig ikke privat)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

1 aner ikke hvor de er - 

2 det er ikke vanskeligt at stifte i DK - det kan du evt gøre og så kan de købe anparter med det samme efter MEN - det er muligvis meget vanskeligt at få en dansk bank med-  det kan du undersøge der hvor dit holding har sin bank. Estland giver ofte samme bankvanskelighed idag

3 se fordele og ulemper holding - først og fremmest ved senere salg og flere selskaber - skattefrit udbytte er efter skat i drift så inden de selv har pengene er det samme sag- http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Mar 21
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :
someguy:
Hvis nogen har et forslag til andet land, er vi lydhøre.


Et Delaware selskab gennem Stripe Atlas er et alternativ, som ofte benyttes af SaaS startups.
Se: stripe.com/atlas

Stripe Altas samarbejder med mercury.com, som tilbyder erhvervskonti til startups med udenlandske ejere. Der er dog nogle få undtagelser, som kan ses på mercury.com/faq

Billigtlaan.dk · Sammenlign priser på lån · Erhvervslån uden om banken.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)